Skogsmässor

Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

21 inlägg 13932 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

svampbob  
#481411 Som jag har förstått det så har intervallerna för maskinmässorna diskuterats mellan mässarrangörerna och de stora utställarna har också sagt sitt. Det skogsnolia som har flyttat på sig för att inte krocka med Elmia. För ett par år sedan var det väl bara ett par veckor mellan mässorna.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Menofm  
#481482 Finns i faggorna där ut mot kusten [emoji1303]

Avatar Fallback

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

mrvimek  
#481492 Bor ju i Sundsvall så de blir närmre nu att åka :)

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#481497 Jo det vore ju skoj att se, 550km är inte argument för att neka.

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Torbjörn Johnsen  
#484068 Nu verkar det tyvärr så illa så att SkogsNolia ställs in 2018 och istället flyttas till juni 2019. Det finns väldigt utbredd information bland tillverkarna om att ett sådant beslut ligger runt hörnet eller t o m redan är taget. Det blev helt enkelt för få maskintillverkare som valde att vara med på en ny SkogsNoliamässa 2018. Tidigare hade man en uppgörelse om att SkogsNolia skulle gå vart fjärde år men Nolia beslutade under hösten 2016 att ändra intervall och år för kommande skogsmässor: Skogsnolia ska hållas vartannat år

Återgången till 2019-alternativet innebär nu att det blir både SkogsNolia och SkogsElmia samma år igen. Med bara någon vecka mellan mässorna. Inte helt optimalt om ni frågar mig men vi lever ju i en fri värld.

Användarvisningsbild

Re: Skogsnolia 2018 i Håknäs, Vännäs

Torbjörn Johnsen  
#485346 Nolia bekräftar byte av år till 2019:
SkogsNolia 2018 ställs in, flyttas till 2019

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).