Socialt (mer om oss)

Snörapporten

629 inlägg 159376 visningar 33 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47360 jah! huvva! ..här slog det tvärt om inatt.. från -18 till 0 på nån timme bara ... och vid 18 tiden regnade det ganska rejält :surp:
väldans onödigt 😡

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#47368 Jupp, +3 här nu, inget regn än så länge.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47386 Blåser ordentligt från väst här nu.

Jäkla tur det är snöfritt!

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

flisshejk  
#47407 I dag har vi 3 grader varmt vattnet forsar ur stuprören.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#47441 Samma här, inne i stan (Umeå) behöver man snart kajak 😡

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48246 jag är "GremoNiclas" trogen och lyfter denna tråd med följande : ca 10cm snö natten till idag ...småsnöat hela dan idag , och ikväll vräker det på lite värre ... fick t.o.m gå ut och sopa ren parabolen i snöyran :lol: och då var det ytterligare ca: 5 cm ..
enda trösten är att tempraturen gör "kramsnö" ... och DÅ drar det j-vligt bra i slänterna jag kör i nu ...inget "tuggande" 8)

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#48259 Här har vi fått ca 1 dm sen igår förmiddag, har inte riktigt slutat än. Ingen kramsnö, ett par tre minus än i alla fall. Det var så Gilson fick lite motion ikväll i alla fall :grin: .

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48498 Verkar som det blir lite bus i helgen som ftår för dörren.

Fortsätter det blåsa så här får vi hoppas det inte kommer nåt vitt... Då blir det inget kul!

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48507
Mange skrev:Verkar som det blir lite bus i helgen som ftår för dörren.

Fortsätter det blåsa så här får vi hoppas det inte kommer nåt vitt... Då blir det inget kul!


ojoj! ..här hotas det med allt från 1-3 dm :lol: ..för min del räcker det med snö nu =))

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48518 Något mer norr än Mange har vi f.n. ca 1 cm på gräsmattorna. Om man letar på Blocket efter snöskotrar i vårt län får man inga träffar :))

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48539
th skrev:Något mer norr än Mange har vi f.n. ca 1 cm på gräsmattorna. Om man letar på Blocket efter snöskotrar i vårt län får man inga träffar :))


ganska otroligt egentligen , med tanke på alla fantaster som åker till fjällen under påsken :lol: :lol:

men detta är nog kanske mest skidåkning ? .. haha!

Avatar Fallback

Re: Snörapporten

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48595 dagens snö kom verkligen lämpligt 😈 skulle köra fram nåra m3 för att lära känna maskin i fin terräng. skulle montera kedjor på boggien först och självklart så har man inte skruvshacklar hemma :oops: åka och hämta i duktig snöyra. och när man kommer hem 45 min senare så inser man att jag kommer inte att hitta virket. 😡
aja, monterar väl kedjorna ändå. och såklart så är väl däcken för breda så kedjorna blir å ta i boggielådorna, får köra utan nu och ha band i värre terräng.
va ca 2 cm när jag åkte och nu är det väl 10+. körning blir väl tidigast tisdag, om man har tur.

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

GremoNiclas  
#48783 Började snöa igår morse. Har nog kommit 30cm nu. Temp runt nollan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48789
GremoNiclas skrev:Började snöa igår morse. Har nog kommit 30cm nu. Temp runt nollan.


Ja det har kommit lite under helgen, jag åkte till Sandsjön och chansade på att jag skulle ta mig in till farsans stuga. Bilen fastnade vid porten med snö upp till reg-plåten...blötsnö är förbannat halt!
Skulle ta farsans Vitara till hjälp men den fastnade utanför garaget!! Vilken dag...

Användarvisningsbild

Re: Snörapporten

totte  
#48890 Här har det bara blivit en 4-5 cm.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).