Traktorer och processorer

Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

22 inlägg 8232 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

valtra a 72  
#484676
Norske_Trond skrev:Noen som vet lite priser på svard og kedjor til et lignande fallhovud.

Hva tror dere jag kan trenge av fløde for å få fart på kapenheten typ Pika 85modell?☺
Har vel skjedd mye på en kapenhet på 30år også vil jag tro. Lite osakker på om denna fallhovud er for gammal.
Mvh Trond

Vad har du för flöde nu?Gissar att du nog behöver minst 70 minutliter. Att fällhuvudet är 30 år är nog inget problem , huvudsaken är nog att det är i gott skick.Har du koll på hur tungt det kan vara? Det får ju inte bli för klumpigt att använda.Gissar att mitt pika 37 väger ca 100-120kg och det går bra att använda på 7,2 meters utligg på min Fmv 360 kran.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

stegmaster  
#484686 Jeg gisser at et sverd og kjede koster ca 1000-1200 kr +mva. (antar av det .404)
Om man ser til nya fällhuvud i dag så klarer hypro (fg45) seg med 50-80l/min med 5cm3 kappemotor.
Er det større (f.eks 10cm3 motor) så må du nok opp i ca 100l/min.
Finns det ikke noe typeskilt av noe slag på det???

http://www.hypro.se/?p=fg45

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

valtra a 72  
#489495 Hur gick det,köpte du fällhuvudet eller har du fått tag på något annat?

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Norske_Trond  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490837 Hej. Skal i vag å se på det i morgen Onsdag. No spesielt jag bør sjekke eller fel å se etter?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Ostjohan  
#497281 Blev det nån affär på fällhuvdet? Nyfiken! :surp:

Användarvisningsbild

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

Ostjohan  
#497895
valtra a 72 skrev:
Blondin 750 skrev:@valtra a 72 Det där ekipaget tror jag minsann fler än jag är sugna på att få se fleroch bättre bilder på.

Här är några bilder på traktorn med processor.


Smyger in lite bilder på min Valtra med Pika 36 processor här.

Har stödben som tillägg på processorn då man kör grova stammar så står man stadigt.
Rammonterad kran.

Vi borde dra igång en egen "Pika processor" tråd här på forumet och byta lite erfarenheter och modifieringar.

Avatar Fallback

Re: Kjøpa et begagnad 1985 mod Pika Fällhuvud

valtra a 72  
#497935 Fint ekipage du har,är det twintrac på traktorn.det var lite svårt att se på bilderna men har du satt gummiskydd på sidorna som jag gjort för att slippa få in allt skräp i svängen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).