Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Skogsola skrev:Det är inte så enkelt så att den bara suger tjuvluft? Startade en tråd om det någon gång som fick många svar och fortfarande lever.
Skogsola skrev:Om det gör skillnad när du sätter tryck i tanken så är det inget fel på insprutningspumpen. Då går den ju bara den får soppa som den ska. Min lät också som ett tröskverk när den inte fick soppa. Det rappliga förfiltret är ett ställe där det kan läcka. Jag kopplade bara förbi skiten.
Skogsola skrev:"Överströmningshål" låter märkligt men det är ju returledningar så överflödig soppa går tillbaka till tanken. Soppa läcker inte ut men däremot så läcker luft in. När du trycksätter tanken lite så tar sig ingen luft in och då fungerar det.
En megakorkad konstruktion är det när matarpumpen sitter efter förfiltret. Det borde ha varit en elektrisk matarpump direkt på tanken. Finns visst de som har satt dit en sån.
H-P skrev:När den ändra sig i inställningarna så är det på pumpaxlen och i mot drevet i motor transmissionen. Man får lossa på luckan framemot vid fläkten och se men fastän muttern är spänd är det ingen garanti att den inte har ändrat inställning.
Har du en A75 med plastmotorhuv? Eller plåt?
H-P skrev:Jo kilspåret är alltid där men tror inte att där är någon kil,för då kan man ju inte ändra pumpen. De avlånga hålen på utsidan där kan man ju vrida pumpen något men ytters minimalt men man hör ju på motorns gång när man vrider pumpen.
Börja med att testa med en dunk men glöm inte returen så att det inte är stopp i den.