Socialt (mer om oss)

Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

79 inlägg 23639 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Thunborg  
#48245 Nä du spindeln :geek: Jag tycker Totte har rätt :surp: Jag tycker också att tösen ska få va ledsen (en extra kram ikväll) och visst ska DU skaffa en ny åt henne :)) Det är ledsamt hur "gammal" man än må vara :((

Elmia
Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48249
Thunborg skrev:Nä du spindeln :geek: Jag tycker Totte har rätt :surp: Jag tycker också att tösen ska få va ledsen (en extra kram ikväll) och visst ska DU skaffa en ny åt henne :)) Det är ledsamt hur "gammal" man än må vara :((


jadå .. visst har vi kramats 🤗 och nog blir det mera av både katt och hund här ...men dock inte för snabbt .. känns lite "halvtungt" just nu .. jag är ju ingen kattmänniska ..men jag saknar ju kissen :((

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

totte  
#48258 Allright, jag tolkade "tösen" lite fel där, men hur som haver så tycker jag nog att Thunborg har lite rätt, förresten så är det snart dags att börja leta hund nu, eller hur spindeln. Skit samma det är alltid lika taskigt när djuren går bort och alla måste väl hantera det på sitt sätt. Sköt om er!

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48263
totte skrev:Allright, jag tolkade "tösen" lite fel där, men hur som haver så tycker jag nog att Thunborg har lite rätt, förresten så är det snart dags att börja leta hund nu, eller hur spindeln. Skit samma det är alltid lika taskigt när djuren går bort och alla måste väl hantera det på sitt sätt. Sköt om er!


no hard feelings ! totte :lol: .. och nog är det dags att skaffa hund ....det finns lite att välja bland .. och planerade kullar av diverse fina stamtavlor o.s.v ... så det är "på gång" ..men den seriöse hundägaren hastar INTE ..utan planerar för ett gott liv ilag med hunden , och för att kunna dela så mye tid som möjligt med denna kamrat ;) B-)

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

totte  
#48275
"spindeln" skrev:
totte skrev:Allright, jag tolkade "tösen" lite fel där, men hur som haver så tycker jag nog att Thunborg har lite rätt, förresten så är det snart dags att börja leta hund nu, eller hur spindeln. Skit samma det är alltid lika taskigt när djuren går bort och alla måste väl hantera det på sitt sätt. Sköt om er!


no hard feelings ! totte :lol: .. och nog är det dags att skaffa hund ....det finns lite att välja bland .. och planerade kullar av diverse fina stamtavlor o.s.v ... så det är "på gång" ..men den seriöse hundägaren hastar INTE ..utan planerar för ett gott liv ilag med hunden , och för att kunna dela så mye tid som möjligt med denna kamrat ;) B-)


En synnerligen rekommendabel attityd spindeln, kompisar skall väljas med stor omsorg :grin: ! Det skall ta den tid som behövs för att det skall bli bra. I vårt fall gick det väldigt snabbt när Dalmatinern dog för snart ett år sen, det berodde då på att det fanns ett kullsyskon kvar till den bouviern vi redan hade hos den uppfödaren som vi har mycket stort förtreoende för. Annars har vi alltid haft en rätt lång process när vi letat hundar, och så har dom varit goda kamrater också :grin:

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48277 jah!, det är lite mer än bara "gå ut och gå med hunden" när man ska ha en riktig kompis som följer med i ur och skur ... jag har testat en egen teori flera gånger när jag skaffat hund ...och det har varit baserat på att alla valparna är helt fria i ett utrymme eller ute ... och jag träffar dem alla ...och alla kommer fram och är "nyfis" .... men sedan går man bort ett tag .. och kliver in i bilden igen ..och ser vilken valp som kommer direkt och vill ha mer kontakt med just dig ! ... kanske känns helt osannolikt , men detta trix har fungerat väldigt bra för mig , ... det var just så jag gjorde med min sista vovve som följde mig och barnen , vart vi än gick och vaktade barnen i 11 år ... mitt i hela "valpinfernot" ..så kom just hon och borrade in nosen i min famn flera gånger när jag stod på knä bland 10 valpar ... detta är onekligen en bra start på en början av kiss på tidningar om inte annat ;)

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

totte  
#48374 Tror jag på! Den som kände att den fick kontakt med dig och gillade dig den vill återknyta kontakten så fort den upptäcker att "den där trevlige" är tillbaka :grin: . Och den glömmer inte det sen, det sitter kvar på nåt sätt i minnet att du har förknippats med en angenäm upplevelse. Måhända den tycker att du luktar gott =)) .

Och alla hundar är ju individer, somliga har en starkare känsla för att knyta sociala kontakter än andra, och det här är ju ett fint test på det. Jag är säker på att du kommer att få en fin ny kompis när det blir dags!

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48458
totte skrev:Tror jag på! Den som kände att den fick kontakt med dig och gillade dig den vill återknyta kontakten så fort den upptäcker att "den där trevlige" är tillbaka :grin: . Och den glömmer inte det sen, det sitter kvar på nåt sätt i minnet att du har förknippats med en angenäm upplevelse. Måhända den tycker att du luktar gott =)) .

Och alla hundar är ju individer, somliga har en starkare känsla för att knyta sociala kontakter än andra, och det här är ju ett fint test på det. Jag är säker på att du kommer att få en fin ny kompis när det blir dags!


det hoppas jag också :lol: ...man ska ta god tid på sig , då kan det bli riktigt bra :geek:

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48782 haha! eftersom vi inte har våra kära sällskapsdjur kvar så får kärleken gå till "tösen" och hennes nya truck :lol: .. det har varit lite "overhauling" på denna i går.. dock är inte alla oljor utbytna ännu pga. bristande lager i verkstan + lite besluts ångest om jag ska köra OMEGAS 699 i växellådan :ugeek: .. men jag kan säga att jag blir mer och mer "kär" i denna truck :lol: just i servicesyfte ligger denna ljusår före cheva .. tex. motoroljefiltret sitter helt fritt och vertikalt , medan det på chevan /6,5 td sitter horisontalt mitt över främre knutkorset o "crossover" röret till turbon :surp: .. ett bevis på att det bara byggts vidare o vidare på det gamla 6,2 d blocket utan fantasi :lol: .. och dessutom har automat lådan på forden en avtappningsplugg , .. naturligtvis helt underbart .. men både på gott och ont :surp: ..för just cheva /gmc har inte denna avtappnings- plugg , just förmodligen i syfte att närmast försäkra att även filtret i lådan blir bytt .. men det är ett j-vla sölande att skruva dän tråget som är fullt med olja 8) .. detta har man ju gjort otaliga gånger ... men ny motorolja fick dock "tösens" fordtruck .. och dessutom fyller ju "tösen" år idag .. och igårkväll var vi ute och tjuvkörde trucken varm , inför oljeavtappningen , och idag körde hon en sväng till den lokala butiken för att inhandla kaffebröd , och när motorn var varm ..passade jag på att tillsätta en god ingrediens för motorn omega 909 :geek:

bifogar bilder , på en riktig pickup och en riktig motor :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Knegarn  
#49432 Jahopp nu var man hemma i soffan igen! kom hem inatt about klockan 2 från manchester.
I måndags började jag på en 17 hektar stor förstagallring med 99% tall, väldigt snäll körning med en medelstam runt 70 liter, fick skrapat ihop 98 kubik på måndan och 90 på tisdan, sen på onsdan körda jag fram till kl. 13 då jag fick avbyte av sabina som har skördat resten av veckan, hon hade jobbat ihop 200 kubik här på 2 och en halv dag så jag är nöjd med skördarkontot denna vecka!
Ja, i onsdas åkte jag då hem för slänga ihop lite kläder för att senare på natten flyga till arlanda och därifrån vidare till manchester! vi kom nämligen på i måndas att vi skulle åka iväg på en maskinauktion till leeds som hölls här i slutet av veckan, det var läge att fixa en ny grävmaskin som skall fungera som energiklipp. sagt och gjort vi åkte dit och skulle köpa EN ny new holland kobelco e 135 sr med kort överhäng vilket vi oxå gjorde MEN det råka bli en begagnad daewoo 150 lc -02a oxå :grin: så nu har vi 2 grävisar i leeds som skall fraktas hem här så småningom.
nya risklipparn

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Knegarn  
#49434 en del av utbudet!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

totte  
#49438 Hmm, känns som om man skulle kunna gräva ner sig lite väl mycket där :lol:

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49446 En liten undran bara..
Varför åka ända till Leeds för att köpa grävmaskiner..?
Blir dom så mycket billigare på auktionerna där..?
Å andra sidan så är det ju alltid trevligt att åka en sväng till England.. :smile:
Mvh. Ulf

Användarvisningsbild

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

Thunborg  
#49448 Jag hoppas att ni prova någon pub när ni ändå var over there :lol:

Avatar Fallback

Re: Bloggen för oss som vägrar blogga fast vi gillar bloggar!

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49467 gratulerar till förvärven knegarn :-) .. nåå ..blev det nån pub? eller var det "strictly buisness" som gällde ?

ang. grävarna ..så är det nog jävligt gott att köra en "trubbig" ..som saknar överhänget bak ... man behöver inte tänka lika mye då :lol: :lol: ...det är liksom bara att svänga på =)) :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).