Verkstan

Bilder på haveri.

2233 inlägg 583342 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

tallen100  
#482458 Dra på trissor :mrgreen:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

källshult  
#482635
så blir det när man glömmer att dra upp stödbenen

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Seb macahan  
#482659 Ohhh så tråkigt. Lider med dig. Har varit nära många gånger och ibland har mjuk mark varit räddningen.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#482662 Usch! Ser inte alls roligt ut :sad: Blir det till att räta ut befintliga eller bygga/köpa nya? Eller klarar du dig utan?

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#482663 Och hur gick det med sågen? Ser ut som den sitter lite illa till. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

källshult  
#482673 Har inte kollat så noga på sågen men tro det gick bra med den. Orkade inte kolla på efter man har varit i skogen ca 11 timmar i går och lördagen blev det 12 timmar.Det är skönt att man har ett annat arbete i veckorna så man kan vila sig lite.

Det blir nog att köpa nya men ska ha gränsläge brytare och lampor som lyser när dom är nere.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

källshult  
#482735
JohannesG skrev:Och hur gick det med sågen? Ser ut som den sitter lite illa till. :sad:

Såget är helt :-bd

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#483897 Inte så märkligt att pelarborren inte gick som den skulle. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#483903
JohannesG skrev:Inte så märkligt att pelarborren inte gick som den skulle. :sad:

Måste vara någon billig Kinapryl, det där :d :d

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#483905 Billig har jag svårt att uttala mig om då den köptes innan jag var inblandad så mycket. Men Kina kan säkert stämma. Fast den fungerar ändå ganska bra och gör sitt jobb. Är ändå någorlunda full skala på maskinen, alltså inte en liten bordsmaskin.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#483911
JohannesG skrev:Billig har jag svårt att uttala mig om då den köptes innan jag var inblandad så mycket. Men Kina kan säkert stämma. Fast den fungerar ändå ganska bra och gör sitt jobb. Är ändå någorlunda full skala på maskinen, alltså inte en liten bordsmaskin.

Har själv en Kinamaskin som har funkat hyfsat i många år, men remmar varar ju inte evigt :wink:
Dubbeltemmarna på min maskin tog självklart kvällen en söndags eftermiddag när jag
skulle borra många, grova hol i stål :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#483912 Förbrukningsvara kallas det.

Var nog grova hål som tog knäcken på denna rem också. Har borrat ett antal 20mm hål i 10-15mm plattjärn den senaste tiden.

Söndagseftermiddag, det var ju inte så illa. Det mesta brukar ju i vanliga fall gå sönder fredag eftermiddag precis efter alla stängt, i alla fall känns det som det ibland. Så jag hade tur idag, väntar bara på leverans.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

sveakatten  
#483946

Konstigt, fiberdrevet till balansaxeln på en v4 håller inte om man driver hydraul pumpen på den axeln, och kör hydrauliken mot en spärrad funktion. :(( Blev lite mer jobb än jag tänkte när jag bytte pump.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#484019
sveakatten skrev:Konstigt, fiberdrevet till balansaxeln på en v4 håller inte om man driver hydraul pumpen på den axeln, och kör hydrauliken mot en spärrad funktion. :(( Blev lite mer jobb än jag tänkte när jag bytte pump.

Tusen bitar, eller inte så långt undan det :-o
Svårt att fatta hur det kunne gå så totalt sönder.
Var det kyligt ochså? Mycket som mår dårligt då :wink:

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Erre  
#484915 Dieselkrabb med den gamle Volvon.

Fick igång den tillslut.
Kortvarig glädje när man på väg till verkstaden på gården och får stanna för å plocka upp ljuddämparen. :d

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).