Arbetskläder för skogen

Hörselkåpor, vikt!

6 inlägg 6299 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hörselkåpor, vikt!

stattham  
#467182 Hallå!
Jag kör en ny tråd, då jag hoppas den hittas snabbare.
Jag ska köpa nya hörselkåpor (användas mest till röjning) och har bestämt mig för Peltor alert XPI (den nyare modellen).

Hittade sedan på netonnets hemsida att XP modellen väger 151gram.

När jag jämför XP med XPI på prisjakt så får jag fram 465gram respektive 411gram.

Ni som använder dessa idag, vad stämmer? En jädra skillnad på 151gram och 400+gram på huvudet.

Tack!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hörselkåpor, vikt!

MrStraightpull  
#467184 Vägde mina Peltor WS Alert XP (blåtand) inkl batterier: 421 g

Användarvisningsbild

Re: Hörselkåpor, vikt!

stattham  
#467185
MrStraightpull skrev:Vägde mina Peltor WS Alert XP (blåtand) inkl batterier: 421 g


Tack för snabbt svar! Då är 151gram helt fel :)

XPI något lättare då :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hörselkåpor, vikt!

Aqualize  
#481997 edit: läste fel i svaret, så den här första paragrafen är mest bara ignorera
Det var nog en rejäl felskrivning. Jag testade dem på maskinexpo och de väger väl ungefär som XP. Det är ju färgen och kretskort/mjukvara som skiljer tror jag. Och hjässbygeln borde ju inte så för den stora differensen om du hade tittat på hjälmmontering.

Men varför jag sökte upp den här gamla tråden är för att tipsa om att det är black friday-rabatt på XPI hjässbygel, vilket kanske inte passar alla, speciellt skogshuggare. Men jag känner folk som har köpt på sig 2 stycken ws alert xp, ena med hjässbygel och andra med hjälmfäste.
Det var prisjakt bevakning som tipsade om detta, proffsmagasinet tar 3994 kr inkl moms (3194,85 kr exkl. moms) nu under black friday!
https://www.proffsmagasinet.se/skydd/ho ... jassbygel-

Själv beställde jag i söndags :-(
Ska se om de kan göra något åt saken.

Avatar Fallback

Re: Hörselkåpor, vikt!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#482008 Typiskt, köpte med i helgen men får vara glad att duabhuset var billigare än swedol även om dom hade kampanj :shock:

Användarvisningsbild

Re: Hörselkåpor, vikt!

Aqualize  
#482051
gnisten83 skrev:Typiskt, köpte med i helgen men får vara glad att duabhuset var billigare än swedol även om dom hade kampanj :shock:

Ibland har jag varit ut till Swedol i Veddesta, då har kampanj på WS Alert XP. Ironiska är att det är då i samma prisklass (eller över) som netonnet, som ligger vägg i vägg (men olika infarter) med dem.
Nej Swedol måste man ha konto och procentrabattar för att det ska likna bra saker. Med just WS Alert XP har vanliga konsument-elektronikbutiker gått in och sålt, sådana som kör med lägre marginaler per produkt än fackhandeln för skyddsutrustning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).