Skogsröjning

Det var då faaan...!!!!!

14 inlägg 6184 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Det var då faaan...!!!!!

anersimyra  
#480983 Det var då som sagt faaaan.. :-o här sitter jag och ska beställa röjklinga till en HVA 545 på nätet. Men inte fan står det att läsa vilken jävla klinga det ska vara.. :-o ja ni fattar..vilken är det.. :-bd



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

ananders  
#480992 Tja, antingen en 200 klinga med 20 eller 25,4 mm hål. Eller kan det vara 225 klinga med 20 eller 25,4 mm hål.

Nä skämt och sidor, på jobbet har vi två 545 där den ena sågen har 200 klinga med 25,4 mm hål och den andra 225 klinga med 25,4 mm hål.
Är det en relativt ny skulle jag tippa på 200 med 25,4 mm hål då den nya av våra sågar levererades med det alternativet.
Jag är långt ifrån säker då jag och som jag förmodar du inte har sågen i närheten.

Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

anersimyra  
#480994 Precis..fanstyget ligger i bilen. Men jag vet att på min gamla 250 RX är en mindre klinga monterad som original. Men det är då fan att inte HVA anger vilken klinga det ska vara, och som grädde på moset anger flera ÅF svärdslängder i CENTIMETER.. :sad: va fan är det för fel på tumangivelser som har använts i alla tider. Men tack ändå, jag är rätt övertygad om att jag ska ha en 225 med det ” stora ” hålet.. :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Det var då faaan...!!!!!

Bison  
#481000 555 är det iaf 25,4å 225 standard

Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#481005 Hade samma spörsmål på Elmia i somras. När jag skulle köpa strandklingan. När jag sa att sågen var inköpt sommaren -15 och det var original. På så nya sågar är det stora hålet.
1510777715_20170611_101657.jpg

Ja den ligger lika fint i förpackningen. :oops:
Har inte kört slut den gamla klingan än. :smile:

Avatar Fallback

Re: Det var då faaan...!!!!!

Hema  
#481007
ananders skrev:Tja, antingen en 200 klinga med 20 eller 25,4 mm hål. Eller kan det vara 225 klinga med 20 eller 25,4 mm hål.

Nä skämt och sidor, på jobbet har vi två 545 där den ena sågen har 200 klinga med 25,4 mm hål och den andra 225 klinga med 25,4 mm hål.
Är det en relativt ny skulle jag tippa på 200 med 25,4 mm hål då den nya av våra sågar levererades med det alternativet.
Jag är långt ifrån säker då jag och som jag förmodar du inte har sågen i närheten.

Instämmer i det tipset, men vet att det kan variera mellan olika modeller. Min 343fr har 200/25.4.

Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

Gräsmark  
#481091 Förr sa man att någon svor som en borstbindare. Numer borde man säga som en idrottsstjärna, av intervjuerna i att döma.
Tycker man ska vårda sitt språk, även om man är frustrerad.

Avatar Fallback

Re: Det var då faaan...!!!!!

tallen100  
#481092 Hur faaan har det gått med klingan :d

Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

anersimyra  
#481101 Det gick käpprätt åt skogen när jag skulle beställa den rackarns klingan på det där jäsingens internetinfernot..det är då självaste fankingen vad det ska jäklas emellanåt.. :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

Gräsmark  
#481109 Det var lite mer nyanserat ordval Anersimyra. Fast i det här forumet kan inte det som "går åt skogen" vara negativt. :lol:

Avatar Fallback

Re: Det var då faaan...!!!!!

tallen100  
#481112 Attans, ja fy katten det var då själva sjuttsingen vilken nedrans otur. :d

Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#481114 Jag köper alltid 25mm och har en annan skiva för 20 mm vilket gör att jag inte är beroende vilka klingar som finns i butiken! :-BD

Användarvisningsbild

Re: Det var då faaan...!!!!!

anersimyra  
#481115 Det var inihelvete smart..en sådan ska jag ta mig fan ta och skaffa mig..ja jävlar vilka grejer det finns.. :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: Det var då faaan...!!!!!

tallen100  
#481197 Förbannat smart, nu jävlar blir det enklare :-bd :ymparty:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).