Jakt och Fiske

Jaktbilder

522 inlägg 149136 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Granstorp  
#480576 Vi får hoppas att gråben bara var på genomresa!

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Älgfoderodlare  
#480940 Den andra i år. Med tanke på kommande småviltsäsonger, hoppas man att det kan göra viss skillnad i tillväxt av främst skogshönspopulationerna om dessa inte finns där när våren kommer. Hellre en Tjäder i frysen än en Rävtik i skogen.

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

axwell  
#480944
Älgfoderodlare skrev:Den andra i år. Med tanke på kommande småviltsäsonger, hoppas man att det kan göra viss skillnad i tillväxt av främst skogshönspopulationerna om dessa inte finns där när våren kommer. Hellre en Tjäder i frysen än en Rävtik i skogen.


Skyll inte på otur om skogssorken eller rådjuren skadar dina nysatta skogsplantor.
Du har själv medverkat till att risken för det ökar !

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

slatte  
#480945
Granstorp skrev:Vi får hoppas att gråben bara var på genomresa!


Jag har hört att det är 3 st ohyra i ditt område Granstorp :(
Skillingaryd och väster ut.

Men om det stämmer vet jag ej.

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Älgfoderodlare  
#480948
axwell skrev:
Älgfoderodlare skrev:Den andra i år. Med tanke på kommande småviltsäsonger, hoppas man att det kan göra viss skillnad i tillväxt av främst skogshönspopulationerna om dessa inte finns där när våren kommer. Hellre en Tjäder i frysen än en Rävtik i skogen.


Skyll inte på otur om skogssorken eller rådjuren skadar dina nysatta skogsplantor.
Du har själv medverkat till att risken för det ökar !


Skog har jag så det räcker. Jag gråter inte över en förlorad köpt o planterad planta. Jag sätter bara en ny om det behövs. Men som jägare uppskattar jag de möjligheter som markägandet kan ge mig, vad gäller natura uttag som ger ett mervärde många verkar förringa när man ser en betad planta. Och om betesalternativen finns, tjänar både skogen o jag på detta extraarbete. Nu är ex. mina Jordärtskocke planteringar nerbetade till marken. Rönnslyt betas av både Älg o Rå. Stod o tittade på 5 Rådjur i helgen som gick förbi mina Lärkplant för att beta i Rönnsnåren. När Salixplantorna är stora nog, blir det också att ingå i fodertillgången. "Som man sår får man skörda" o skogen växer men det gör också viltstammarna. Jag får ju fler tillfällen till avkastning av mitt största intresse, medan skogen står där den står. Just för att jag främjar o vårdar båda värdegrunderna lika på våra marker. Och att jag knappt har en enda betad Tall eller Granplanta talar sitt tydliga språk. För mig känns detta helt rätt !

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

stektlök  
#481051 Dubble på drev igår och premiär för mig på detta viltslag ! Highfive :) bullseye. Gasen i bott. Creme de la creme. Grädde i moset å stektlök te pannbiffen å lingon. :d

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Erre  
#481056 =)) =))
Gratulerar! :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

halvproffs  
#481073 Det där var helproffsigt :-BD

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Pannben  
#481076 Julen är räddad. Både skinka och revbensspjäll!

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

stektlök  
#481104 Det kommer bli lite allt möjligt och mkt färs givetvis så det blir många pannbiffar :-BD

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

sundelius  
#482909 Kalvjakt i söndags med närkontakt med jösse
1511896002_069.jpg
1511895982_070.jpg
1511896019_071.jpg

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

hoje  
#482945 Fra helgens elgjakt i Norge. Vi hadde jakt på en okse like i nærheten, men den smet unna. :)

1511903276_23843554_10154776986961504_1782766563649190552_n.jpg

Användarvisningsbild

Re: Jaktbilder

Mats_Orberga  
#482953 Jag hoppas det går bra med rörliga jaktbilder också.https://youtu.be/mZZVL_xai-Y

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Amatörhuggare 62  
#486369 Dagens jakt m Nobsen.
Blev lyckad.
Två vallmarodörer, å en grillgris.
Till nyårsfesten :-bd

Avatar Fallback

Re: Jaktbilder

Jim_90  
#488090 mycke som jagar vildsvin här. är det nån som vet om man som finne kan komma som gäst och jaga vildsvin till sverige? hade varit intressant jakt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).