Skogsröjning

Batteridriven röjsåg

35 inlägg 45813 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Batteridriven röjsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480680 Jag kan ju tillägga att Pellenc har ballast-vikter till sina stångsågar, men att de tyvärr inte passar till Excelion 2000, enligt försäljaren.
/Niklas

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Batteridriven röjsåg

uffejohan  
#480752 I mina öron låter det märkligt att behöva hänga på ballastvikter. Finns det verkligen inga andra lösningar på balansproblemet? Jag föredrar utrustning som är så lätt som möjligt, det är tungt nog ändå med skogsjobb.

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven röjsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480755 Inte vad jag kan se med den konstruktionen. Jag satte givetvis kroken så långt fram som möjligt på Excelion 2000 vid provkörningen. Likväl föll klingan som en sten mot marken om jag inte höll emot.

Lätt röjsåg i all ära, men kan inte denna röjsåg hänga utbalanserad i kroken, så blir det bara onödigt jobbigt i röjskogen. Å då är det stor risk att den lätta röjsågen inte blir använd, var på den bara blir bortkastade pengar.

Edit: Även med ballast-vikter, torde en Excelion 2000 bli klart lättare än en motsvarande bensinare.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven röjsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589173 Trådlyft: nu har Husqvarna släppt en batteridriven klingröjsåg, som inte gör bort sig i röjskogen. Mer info finns på Husqvarna 535 iFR - Test av ny skogsröjsåg med batteri
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Batteridriven röjsåg

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#728236 Trådlyft nr 2! Nu har även Stihl en röjsåg, som inte ska göra bort sig i röjskogen. Fredrik Reuter - Test av Stihl FSA 135 som batteriröjsåg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).