Sågverk (mindre)

Skogma tar över agenturen för Norwoods sågverk

3 inlägg 4975 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogma tar över agenturen för Norwoods sågverk

Torbjörn Johnsen  
#480620 Logosol som tidigare sålt Norwoods bandsågverk lanserade i augusti ett eget sågverk (mer om det i tråden Logosol B751- ny svensktillverkad bandsåg). De kanadensiska tillverkarna av Norwoods sågverk har nu utsett Skogma till sin nya generalagent och återförsäljare av deras sågsortiment i Sverige. Det här innebär dels att Skogma även kommer att sälja fler av Norwoods produkter, både enklare sågar med kedjesåg samt mer avancerade bandsågverk. Skogma hanterar även reservdelsförsäljning till tidigare Norwood-kunder

Skogma skriver så här i sitt pressmeddelande:

Vinterns stora nyhet på Skogma är att man nu kan erbjuda ett sortiment av sågverk som består av ett kedjesågverk och tre bandsågverk. Sågverken är effektiva, anpassningsbara samt transportabla. Kedjesågverket Norwood PortaMill PM14 kan transporteras i bagageutrymmet i en vanlig kombibil. Och den största modellen av bandsågverk, Norwood LumberPro HD36, har en kapacitet att såga stockar upp till 90 centimeter i diameter.


1510572230_norwood.jpg


Här hittar ni sågverk och priser på Skogmas sajt



   TS
Woodmizer sågverk
Avatar Fallback

Re: Skogma tar över agenturen för Norwoods sågverk

duxx  
#483390 Någon som provat norwoods maskiner?
Är inne på att investera i 29an. Eller finns det något bättre alternativ i den prisklassen?

Användarvisningsbild

Re: Skogma tar över agenturen för Norwoods sågverk

Torbjörn Johnsen  
#483966 För er som bor i närheten av Hammerdal så kan jag tipsa om att Skogma visar Norwoodsåg i arbete nu på onsdag 6 december. Öppet hus hos Skogma mellan 11-18. Lägg gärna upp nån bild här om ni besöker 🙏

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).