Socialt (mer om oss)

Dagens goda gärning

296 inlägg 84624 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Erre  
#456824 Bra sista kommentar i reportaget. :d

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Blivande snickare  
#456853 Vilken kille! :grin:
Härlig inställning och humor (tänker på slutklämmen :lol: )

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

sundelius  
#457225 Ska jag göra imorgon, då bär det av till Småland för att hjälpa till att släcka skogsbrand

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480135 Stannade vid en bil som stod vid vägkanten. Han hade slut på diesel i tanken, och hade problem att få i diesel från reservdunken han hade hämtat! Var tydligen något slags skydd mot att slanga bränsle? Till slut klurade jag ut att man måste pilla på tre flärpar runt tank hålet för att kunna få in en slang. Tillverkade en liten tratt av en en PET-flaska gjorde vi också, så det var bara att starta. Det är bra med självluftande bilar! :-BD Fick jag tvättat händerna med diesel två dagar i rad...

Detta var mellan Landvetter och Partille, med full trafik. Han hade ändå stått där ett bra tag sa han utan att någon stannade. :surp:

Själv körde jag ju elektriskt, så sådana här problem känns lite 1900-tal. :D

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480143 Hur hade du själv gjort om du fått batteritorsk på din elbil i obygden då, Mangan? :-)
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

tallen100  
#480158
Niking skrev:Hur hade du själv gjort om du fått batteritorsk på din elbil i obygden då, Mangan? :-)
/Niklas

Det är väl inte annat och göra än att gå ur bilen, sparka på däcken , säga fula ord och börja promenera... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Tosca  
#480160 Ut med en gummisnodd till en annan bil bara, de elektriska laddas ju när de rullar tomme...

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Göt  
#480183
Mangan skrev:Stannade vid en bil som stod vid vägkanten. Han hade slut på diesel i tanken, och hade problem att få i diesel från reservdunken han hade hämtat! Var tydligen något slags skydd mot att slanga bränsle? Till slut klurade jag ut att man måste pilla på tre flärpar runt tank hålet för att kunna få in en slang. Tillverkade en liten tratt av en en PET-flaska gjorde vi också, så det var bara att starta. Det är bra med självluftande bilar! :-BD Fick jag tvättat händerna med diesel två dagar i rad...

Detta var mellan Landvetter och Partille, med full trafik. Han hade ändå stått där ett bra tag sa han utan att någon stannade. :surp:

Själv körde jag ju elektriskt, så sådana här problem känns lite 1900-tal. :D


Bra gjort Mangan :-bd 🤗

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

ananders  
#482730 Risat skotarspåren när jag ändå gick bredvid och röjde. :roll:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Plassarn  
#482733 God och god... Dock en gärning

Släpade ut chefen på Texas Longhorn där han fick betala en brakmiddag (400gr ryggbiff) och nu är vi på väg på Kvarnen som tydligen ska vara en särdeles bra krog här i hufudstaden! Skål på er forumister!

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Carlfritidshuggare  
#482736
Plassarn skrev:God och god... Dock en gärning

Släpade ut chefen på Texas Longhorn där han fick betala en brakmiddag (400gr ryggbiff) och nu är vi på väg på Kvarnen som tydligen ska vara en särdeles bra krog här i hufudstaden! Skål på er forumister!


Kvarnen är trevlig pm man gillar vällagad husman och god dricka. Bullrigt kan det bli förstås. Ha en trevlig kväll och skänk mig en tanke när jag åker förbi med tuben om sisådär 6 minuter efter kvällsarbete.

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Erre  
#493916 Ja antingen var det att jag inte slog min kebabrulle i nacken på pizzabagaren eller att jag gav 2 småflickor en tia.

Så här var det.
Jag och kollegan åkte till en pizzeria för att hämta varsin kebabrulle.
Framför oss stod 2 tjejer i tonåren.
Dom är lite veliga och pratar fram och tillbaka med han i kassan.
Det visar sig att dom har exakt 90 kr.
Precis vad deras pizza kostar. Men om den ska delas så dom får en halva var på varsin tallrik kostar det en 10 extra. Troligtvis i någon diskpeng eller liknande.
Dom blir mer och mer osäkra ju mer pizzakillen tjabbar.
Så tillslut säger dom att vi tar en vanlig pizza.
Till en person.
Då säger pizzakillen argt.
-Då får bara en äta pizzan.
😡 😡
Då sträcker jag fram en 10 och säger till tjejerna att ta denna denna om det nu är så jävla noga.

När det är vår tur att betala våra kebabrullar så är killen snorkig mot oss för att jag hjälpte tjejerna.

Jag la band på mig.
Så ni får välja vad som var den goda gärningen. :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#493934 Jag håller på tian. :-bd

Får hoppas att det finns nån annan att välja till nästa gång. :smile:
Så du inte behöver gynna den kebabrullaren mer. 😡

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

tallen100  
#494016 Tian :-bd , men hade du även slagit kebabrullen i nacken på fjanten så hade det blivit två goda gärningar :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Hema  
#494387
Erre skrev:Ja antingen var det att jag inte slog min kebabrulle i nacken på pizzabagaren eller att jag gav 2 småflickor en tia.

Så här var det.
Jag och kollegan åkte till en pizzeria för att hämta varsin kebabrulle.
Framför oss stod 2 tjejer i tonåren.
Dom är lite veliga och pratar fram och tillbaka med han i kassan.
Det visar sig att dom har exakt 90 kr.
Precis vad deras pizza kostar. Men om den ska delas så dom får en halva var på varsin tallrik kostar det en 10 extra. Troligtvis i någon diskpeng eller liknande.
Dom blir mer och mer osäkra ju mer pizzakillen tjabbar.
Så tillslut säger dom att vi tar en vanlig pizza.
Till en person.
Då säger pizzakillen argt.
-Då får bara en äta pizzan.
😡 😡
Då sträcker jag fram en 10 och säger till tjejerna att ta denna denna om det nu är så jävla noga.

När det är vår tur att betala våra kebabrullar så är killen snorkig mot oss för att jag hjälpte tjejerna.

Jag la band på mig.
Så ni får välja vad som var den goda gärningen. :d

Det är en god gärning att inte göra sig mer ovän med den/de som gör ens mat, än stunden kräver. Bagaren gjorde helt klart bort sig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).