Traktorer och processorer

Deutz traktor med snurrhytt! (video)

45 inlägg 14667 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Fredrik Reuter  
#480001 Hur häftig är inte denna, en Deutz Argotron 9340 TTV med hydraulisk (eller liknande) snurrhytt!
Vi fick videon nedan skickad till oss via mail, tydligen ska den komma från Whatsapp och Tyskland. Vet inte om det stämmer men ska kanske visas på Agritechnica nästa vecka (november 2017).

Vad tror om att köra denna i uppfällt läge och i skogen, ultimata TwinTracen, eller?





   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Seb macahan  
#480014 Min första tanke var, varför byggde de inte maskinen i omvänt läge istället. Och varför ska traktorer vara vända på det håll de är? Men visst finns det fördelar med "twin trac".

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Erre  
#480019 Liknar en Claas Xerion


Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

JohannesG  
#480022 MB trac hade ju något liknande på sina större modeller där både ratt, pedaler och stol snurrade runt. Dock så gjorde inte det att man såg så mycket bättre då hytten satt kvar i mitten.

Tror jag även sett någon Fendt som kunde snurra inredningen.

Fördelen är väl att med ett bakmonterat redskap sitter man nära redskapet med bra överblick över detta. Och när man vänder om hytten och sätter ett "frontmonterat" redskap bak så har man fortfarande samma goda överblick. Och vissa redskap kan dra fördel av att bakhjulen är styrande istället för framhjulen. tänk på hur en tröska är byggd.

Om det är något att ha i skogen beror nog mycket på traktorns storlek. Ser ut som att det är en relativt stor traktor som troligen skulle bli onödigt klumpig i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

JohannesG  
#480023 ...klumpig i skogen. För att inte tala om hur klumpig en Claas Xerion skulle bli, den ÄR ju en stor traktor.

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Seb macahan  
#480049 Man kan ju faktiskt göra saker i skogen som inte kräver smidiga maskiner. Skota slutavverknig, hugga flis, markbereda mm. Här hemma har vi en entreprenör som kör med en bogserad flishugg efter en Claas Xerion. Men han hugger ju vid avlägg vid bilväg.

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480119 Men hur ska man gå ut i omvändt hyttläge, fotstegen är inte där dörren blir?
Annars borde man kunna nytta hytten bättre på detta viset

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

skarstik  
#480132 Ser dyrt ut :sad:

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

axwell  
#480173
skarstik skrev:Ser dyrt ut :sad:

Det ser segt ut. :sad: :coffee-time: :coffee-time: Många koppar kaffe, gäller att ha en stor termos. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Seb macahan  
#480181 Vad bråttom ni har då!!!
Kan upplysa er om att få en traktor som man kan köra både frammåt och bakåt, där man snurrar stolen i stället tar också ganska lång tid, och kräver en viss portion tålamod :wink:

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

tallen100  
#480187 Det var bättre förr, sitta på ratten eller sitta på knä på sitsen eller rent av kliva ur och handlasta :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480195 De som tog över tillverkningen av MB trac. Har sett flera Fendt med deras snurrhytt. http://www.werner-trier.com/wf-trac/werner-konzept/

MVH
Morgan K.T.S

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#480197

New Holland TV140 är svaret på frågan ni försöker formulera.
Min drömtraktor.

Avatar Fallback

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

valtra a 72  
#480201
Valmets svar på tvåvägstraktor, en udda maskin som ej gjordes i så många exemplar. Har för mig att ratten och andra reglage följde med när man vände sig.

Användarvisningsbild

Re: Deutz traktor med snurrhytt! (video)

stegmaster  
#480213 Ja nu er du inne på riktig spor, Slurfi. :-bd
Tycker ochså det ser ut som kanon fina traktorer, men finns dom ens att köpa här i Norden, eller??
Er dom vansinnig dyra sen man aldrig nån reklam förr den hos NH ÅF????
Minns at jag sett några eks, av gamla modellen versatile, men dessa nyare har jag aldrig sett här i Norden. :geek:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).