Motorsåg och handhållet

Tanklock 026?

3 inlägg 1977 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tanklock 026?

forest.  
#479810 Tanklocket har börjat läcka på stihl 026, är den typen med gänga,
vad jag kan se så verkar korken var konstruerad som två delar som tryckts ihop till en,
läckan är mitt i korken där den är ihop tryckt,
köpte ett nytt lock på wish (kina) monterade det och fyllde tanken och fick stå en dag, blev förvånade när jag såg att den läckte lite grann som det gamla locket :shock: gjorde, så är original locket bättre eller är det samma med dem?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tanklock 026?

Träben  
#479843
forest. skrev:Tanklocket har börjat läcka på stihl 026, är den typen med gänga,
vad jag kan se så verkar korken var konstruerad som två delar som tryckts ihop till en,
läckan är mitt i korken där den är ihop tryckt,
köpte ett nytt lock på wish (kina) monterade det och fyllde tanken och fick stå en dag, blev förvånade när jag såg att den läckte lite grann som det gamla locket :shock: gjorde, så är original locket bättre eller är det samma med dem?


Jag drog sönder mitt tanklock för något år sedan (riktigt kall plast skall man ta det vackert med). Har aldrig tänkt på att det läcker från ersättningslocket vilket är original.

Användarvisningsbild

Re: Tanklock 026?

Göt  
#479845 Jag har bytt ett par lock genom åren och de har inte läkt

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).