Socialt (mer om oss)

Tråden för oss cyklister

260 inlägg 80375 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

totte  
#479753 Härlig gammal trotjänare. T o m den där lilla väskan är där :-bd

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Vardon  
#479778 Tjänstebil kan man få via jobbet men tror inte ens man kan få ut en ordentlig väska till cykeln flr verktyg, regnkläder och annat. Måste även skaffa spetthållare på cykeln.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Erre  
#479790 Enepinne @vardon
:wink:

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Vardon  
#479793
Erre skrev:Enepinne vardon
:wink:


Tanken har slagit mig, men måste ha den metallskodd så induktiva givare reagerar på den :-) Dessutom har jag inga enar som blir så höga :)

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479795
totte skrev:Härlig gammal trotjänare. T o m den där lilla väskan är där :-bd

Fast den verktygsväskan är arvegods från min morfar, till skillnad från cykeln, som stod i ett förråd när jag flyttade hit.

Men verktygsväskan har ändå hamnat rätt, tycker jag.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483336 Nu har jag äntligen bikefittat min vintercykel. Klart godkänt i efter en 3,5 timmars testtur igår då temperaturen låg på någon plusgrad.

Edit: Jag kände varken någon köldsmärta eller stelhet i vare sig rumpa eller i rygg! :-BD Något som innan bikefitten ofta förekom under längre cykelturer när temperaturen understeg 10 plusgrader.


/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 01 dec 2017, 22:59, redigerad totalt 4 gånger.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

JensSkoog  
#483338 Du är en tuffing, Niklas :-bd

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483339
JensSkoog skrev:Du är en tuffing, Niklas :-bd

Tja, har man bara rätt utrustning med/på sig, så brukar det sällan bli så tufft. Men med fel utrustning däremot, så kan det lätt bli tufft värre....
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tråden för oss cyklister

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483349 Den ser OK ut, en sån skulle man ha. Vad har det blå mittstaget för funktion, är det ett extra tillbehör för att stadga upp ramen.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483354 Ah! Det är en vanlig spännrem, för att hålla kvar lampsladden till Ledx Cobra.

Edit: Å cykelns ursprung är en gammal Mtb av instegsmodell från 1991. Borde finnas en del sådant ute på blocket och dylikt, tycker jag.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483737
TheJo skrev:
Tosca skrev:Inga problem, det finns nog dubbdäck även till den så du hinner cykla några mil i år.


Nu har den tagit sig till Danmark iaf, så har den väl hemma på måndag :)

Har 24,2km från lägenheten ut till gården.
Så tanken är att det ska bli cykeln istället för bilen när man ska ut dit.
Så är man varm i kroppen när man ska ut med motorsågen :roll:

Hur har det gått med cyklandet, TheJo?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#483739 Idag blev det en 7,4 mila runda längs blöta grusvägar, som tog ca 4:40 med min Diverge och förbrände 2515 kcal. Återhämtningstid 3,5 dagar enligt pulsklockan. :shock: Det kändes helt rätt med skivbroms idag...
/Niklas
Senast redigerad av Niking ons 14 nov 2018, 18:46, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485230
Niking skrev:Blev ytterligare ett par "vinter"-dojor idag i storlek 50 http://45nrth.com/products/footwear/japanther

Inte varmare än vanliga SPD-vinterskor från t.ex. Shimano, Specialized etc., men tillräckligt stora för mina fötter. Det skulle ju bli mildväder nästa vecka och då blir ju mina Wöllhammer garanterat på tok för varma. :grin:
/Niklas

Nu har jag hunnit köra Japanther några gånger. Runt 3-5 plusgrader funkar de utmärkt med tunn innerstrumpa och en rejäl raggsocka utanpå. Börjar det bli minusgrader, så har jag dock haft lite svårt att hålla värmen i dessa Japanthers.

Idag fann jag ett par elastiska skoöverdrag i neoprene, som med lite tricks gick att dra över mina Japanther. Då blev de betydligt varmare och skönare när det är någon minusgrad ute.

Tyvärr blir det som vanligt lätt problem med snö och Shimanos SPD-klossar, men sådant är ju livet som vintercyklist.


/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485232 Å rent generellt tycker jag mig märka att neopreneöverdrag (i rätt storlek) verkar sänka cykelskornas komforttemperaturgräns med ca 5-10 grader, beroende på neoprenets tjocklek.

Edet: Ofta är det klokt att, om möjligt, gå upp någon storlek på neoprene överdragen, då det är instängd luft som isolerar mot kylan.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Vardon  
#485236 var har du handlat?

Härligt cykelföre nu med blandat plogat och dåligt plogat men börjar bli kallt åt fötterna

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).