Öppna kategorin

Två svåra olyckor på samma avverkning!

11 inlägg 4872 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Två svåra olyckor på samma avverkning!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479602 Två svåra olyckor har hänt på samma avverkning med bara några dagar emellan!

Utanför Ljungby i en bokgallring skedde förra fredagen en allvarlig olycka och nu är den drabbade i koma! Skallen spräckt vilket kan ha räddat hans liv!
I tisdags skädde en ny olycka i samma avverkning. Denna gången har det gått bättre och bara mindre skador!

Inga av dessa olyckor har man läst om i pressen eller så men jag har aldrig hör något liknande!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

Grålle52  
#479608 Hur vet du det då?

Användarvisningsbild

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479609 Mitt föräldrar hem ligger tre km från stället och jag vet namnet på en av de skadade.

   TS
Avatar Fallback

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

jannee  
#479616 Finns ett uttryck som säger:
- En olycka kommer sällan ensam
Stämmer tydligen i dessa fall

Användarvisningsbild

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

Göt  
#479617 Håller tummarna för att dom kryar på sig och blir helt återställda :shock:

Avatar Fallback

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

uffejohan  
#479625 Vid alla olyckor är det intressant att få veta vad som ligger bakom händelsen. Vet Tåndemåla hur det gick till? Får man veta orsaken kanske det kan hjälpa någon att inte göra samma misstag en gång till.

Avatar Fallback

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479627 Riktigt otrevlig händelse det här, känner en av dom drabbade (han med spräckt skallben) och han är på bättringsvägen och man får ju hoppas att han blir helt återställd men det lär nog ta lite tid....

Användarvisningsbild

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479629 Då det inte varit ute i media ger jag inte mer info än detta. Bok gallring och nedfallen gren/ topp. Skadan hade troligen varit dödlig om inte skallen sprack och hjärnan fick plats efter svullnaden.
Hoppas att de har alla pappren i ordning med två olyckor på samma huggning.
Men gått att höra att det går åt rätt håll för han som ligger nedsövd/ koma.
Bokar kan vara luriga med tunga grenar som blir kvar uppe i träden när det blir fällda. Även en snabb apptering när man snabbt är under den farliga halvan av trädet efter fällning.

   TS
Avatar Fallback

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479652 Ja han har nog ändå haft lite tur mitt i allt. Han ligger dock inte i koma eller nedsövd men han orkar inte vara vaken mer än någon timme i stöten...

Användarvisningsbild

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479656
bjorn_k87 skrev:Ja han har nog ändå haft lite tur mitt i allt. Han ligger dock inte i koma eller nedsövd men han orkar inte vara vaken mer än någon timme i stöten...

Sköt att han är på bättringsvägen! Jag har min senaste uppdatering från i torsdag eller så. Det jag tycker är konstigt är att det inte gått ut i smålänningen! Som normalt skriver om att brandbilarna lämnade sin station!

   TS
Avatar Fallback

Re: Två svåra olyckor på samma avverkning!

bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#479679 Ja det är ganska lustigt... [emoji848]

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).