Motorsåg och handhållet

Bästa kvist och gallrings sågen

6 inlägg 5342 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bästa kvist och gallrings sågen

vedhämtarn  
#478894 Är ute efter en såg som är lätt och smidig. Den ska användas till röjning och gallring.
Vilken rekommenderar ni?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Bästa kvist och gallrings sågen

Skogen i boden  
#478898 Testat både ms 150 och 193 . 150 var nog så klen att fälla med i 1a gallring men grymt lätt . Köpte en 193 nu i höst och är då nöjd med den . Blir den för klen får jag ta 550in , undviker den dock numera pga vikten

Avatar Fallback

Re: Bästa kvist och gallrings sågen

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#478902 Har haft min ms200 i bortåt 10 år men den har aldrig blivit min favorit även om jag uppskattar den. Sedan jag kittat min 2152 med 11" svärd och 8 kugg drev så har den blivit det självklara valet i gallring. Vikten är naturligtvis högre men jag upplever det som en fördel då den ligger stadigare på stammen.

Avatar Fallback

Re: Bästa kvist och gallrings sågen

vedhämtarn  
#478916 Jag gillar ju Stihl har en 261 är extremt nöjd men vad sägs om Husqvarna 439?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bästa kvist och gallrings sågen

bm555  
#478931 Om du är ute efter en såg som är lätt och smidig så rekommenderar jag Stihl ms 201 cm. Med 12 tums svärd. Bra att du har en 261 om det blir lite grövre.

Användarvisningsbild

Re: Bästa kvist och gallrings sågen

JensSkoog  
#478946 Om MS 201 blir för klen, så finns ju MS241 som många gillar i gallring och dylikt.

Själv skulle jag inte varit förutan min gamla MS200 och
jag vet att det blir en 201 när den ger upp. :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).