ATV och UTV i skogen

Köpråd timmervagn - hugget som stucket?

5 inlägg 6176 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpråd timmervagn - hugget som stucket?

Johan60  
#477929 Jag söker en mindre timmervagn av hög kvalitet till min Honda Foreman fyrhjuling, till att börja med utan kran eller annan utrustning. Kommer de bästa (=svensktillverkade?) vagnarna från Kranman, Avesta, Leja, Carlmans och Pro-Terra (som verkar ha gjort Hondas vagnar tidigare)? Det verkar som om alla deras små vagnar kostar 18-20 000 kr (inkl moms) utan tillbehör, har maxlast på 1000-1200 kg och väger ca 170 kg. Är det hugget som stucket vilken av dessa man köper?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Köpråd timmervagn - hugget som stucket?

halvproffs  
#477956 Har själv Carlman och är näjd med kvaliten. Det som irritetar lite är att det finns inte slang i däcken och med last på och däcket trycks mot en stubbe,sten eller dylikt är det ätt att däcket krängs av från fälgen. Jag har lagt i slang i mina hjul.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd timmervagn - hugget som stucket?

Knegas  
#478414 Har en gammal hondavagn. Fungerar fint fortfarande. Är ju inte så mycket som kan krångla så länge man trycker i fett i de få nipplar som finns. Samma elvinch som när den köptes.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd timmervagn - hugget som stucket?

Anton.N  
#482032 Tjena!

Jag köpte med en kranman t1100 med kran och elwinsh då jag köpte fyrhjulingen och jag är riktigt nöjd!

Riktigt bra boggie som klättrar fint, överlag är vagnen rejält byggd och med smörjnipplar där det behövs.

Det enda som jag stört mig på är att den känns lite väl kort då jag oftast kör virke från 4.3m och uppåt, men en förlängning av centrumbalken kommer inom kort..

Användarvisningsbild

Re: Köpråd timmervagn - hugget som stucket?

Johan60  
#482035 Jag köpte häromveckan en Kranman t1100, utan kran än så länge. Verkar vara gedigen kvalitet. Har inte provat så mycket än, men noterat det du nämner att den är lite kort, körde 5.1 m virke häromdagen. Det ska dock inte vara så svårt att förlänga lite.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).