lör 14 okt 2017, 20:37#476731
Säkrast är väl att montera bort det och sedan ansluta ett batteri. Men det borde funka att (antar att du har frontmonterad vinsch) hissa upp framvagnen med vinschen och sedan ansluta ett batteri till servomotorn. Om den funkar så borde den vrida både hjul o styre utan problem.
Jag kan inte se att det borde finnas någon risk, men det får gärna någon annan säga isf. (en liten säkerhetsgrej kan vara att ha maskinen helt avstängd under testet, man kan ju även koppla loss de kablar som sitter anslutna)
Sedan är det skillnad på hur stor servokänsla är beroende på märke. Har för mig att dejapanska märkena är mer konservativa med servokraften, medans de amerikanska har lite starkare. Även här har lite dåligt med erfarenhet, då jag mestadels kört Yamaha.
Har något svagt minne av att man kan får starkare servokraft om man har lite högre varv och/eller fart mot att stå helt still på tomgång. Dock osäker här och gick på magkänslan.
Är du i funderingarna på att även byta maskin, ja då kanske det skulle vara värt att kolla in andra märken. Dock ska Suzuki vara en mycket bra maskin.
//Henke månskensskogsbonde