fre 13 okt 2017, 18:00#476557
Packningarna var på fel ställe i förhållande till membranen.
Och efter byte av dessa så startade den efter att choken varit på länge. Fastän den gick så måste choken vara på.
Den smällde och hade sig och justering av nålarna hjälpte inte.
Och vartefter den testades så blev det mera problem, det hördes ett underligt susande ljud från bränsletanken efter att maskinen slocknat.Hade bort bränsleslangen som verkade aningen mjuk och filtret hade delvis fallit isär.Filterdynan låg på bottnet och det orenade bränslet rann ner i förgasaren.Bytte inte slangen men filtret till ett nytt.
Och måste ta upp förgasaren för att kolla hur mycket partiklar där var.Och där fanns en hel del.
Så nu är den itu igen.
Kollat tanklocket, om man suger på den så är där en liten skåra i gummit som släpper igenom luft, väldigt lite faktiskt.
Dessutom blev den allt svårare att få igång, den skrek efter mycket bränsle men går ändå inte fastän choken är halvt eller mera på.
Och drar man på gasen så stannar den direkt.
Kollat alla små kanaler i förgasaren, allt verkar rent.Men vad där finns under de där små runda plåtarna( det finns två stycken dylika), det vet jag inte.
Reedventilen verkar ok men packningen måste förnyas.
När förgasaren togs bort var där massor av bränsle i vevhuset.
Kan man koka förgasaren i citronsyravattenblandning måntro?