Bioenergi

15 kubik grot

8 inlägg 6658 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

15 kubik grot

norrskog  
#476289 Fick en förfrågan om jag ville köpa ett lass grot för 50 kr kubiken. kvista såga klyva å sälja veden. Ett jävla jobb skulle jag tro. Skulle det ens vara lönande tror ni här inne? Om inget annat lär jag mig hålla värmen å flåset uppe medans arbetet pågår :)



   TS
Avatar Fallback

Re: 15 kubik grot

isteskog  
#476292 Är det inte bättre att sälja den vidare på direkten. Grotpriset vad är det nuförtiden förresten ...... :???:

Avatar Fallback

Re: 15 kubik grot

norrskog  
#476296 Om inte säljaren blir av med det för 50 kr kubiken så vet i katten om jag skulle kunna öka det priset. Finns ju en liten chans att jag skulle kunna plocka ut en hel del kubik klyvd ved på 15 kubik grot

   TS
Avatar Fallback

Re: 15 kubik grot

isteskog  
#476302 Är det grovt i groten? Löv eller barr? :???:

Användarvisningsbild

Re: 15 kubik grot

JensSkoog  
#476307 Det där skulle jag nog aldrig gå på. Mycket jobb och tio kroner i timpenning :mrgreen:

Men om du har någon gammal farbror som inte har annat att pyssla med som du kan ge jobbet till, så får ni ju ved ett år båda två. En kompis av mig gjorde det så. Varje år körde han ett par lass grot i gården till sin gamla far, och det blev "win - win" för dom båda. :grin:

Avatar Fallback

Re: 15 kubik grot

norrskog  
#476326
isteskog skrev:Är det grovt i groten? Löv eller barr? :???:
Både och lite bok i högen med vad jag kunde se.

   TS
Avatar Fallback

Re: 15 kubik grot

isteskog  
#476327 Får nog hålla med Jens! Låter som en låg timpenning ...... :cry:

Avatar Fallback

Re: 15 kubik grot

nexus  
#476328 75 kr megawatt ca 98kr per m3 flis

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).