Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kronos 1700M slyröjare

4 inlägg 6433 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kronos 1700M slyröjare

Valtraweimer  
#476076 Funderar på att köpa en Kronos 1700M slyröjare med tiltbart klipphuvud. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa maskiner? Hållbarhet och prestanda jämför med andra märken?
Funderar också på om man ska i så fall köpa en avsedd för Twin-trac eftersom min N154 har skogshytt med Twin-trac, har dock inte sett någon som kör slyröjare med Twin-trac?



   TS
Avatar Fallback

Re: Kronos 1700M slyröjare

Ådii  
#476079 Vet inget om slyröjaren, men nackdelen att köra med Twin-trac är ju att man ser dåligt vad som kan komma in i maskinen t.ex. stenar och liknande som kan skada maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Kronos 1700M slyröjare

k-vaara  
#476173 Självklart ska du ta en modell anpassad för twin-trac om har möjlighet att köra baklänges. Kör själv med en twin-trac modell, inga problem med dålig sikt tvärt om. Man slipper sitta och kika över axeln och det känns som man spar på traktorn ganska mycket. Det har hänt ett par gånger att röjaren kastat ut knytnävsstora stenar genom öppningen framtill, då är man glad att man öppningen framtill blir bakåt bort från traktorn.

Avatar Fallback

Re: Kronos 1700M slyröjare

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#476690 Kolla med Hinnagården

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).