Gallring

Gallringsdagarna 2017

600 inlägg 182921 visningar 48 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Bax  
#475267 Är inte Borgeby under semesterperioden?
Nu har jag inte varit på några gallringsdagar, de första krockade med älgjakt och årets med en utlandsresa.
Som "amatör" skulle jag föredra fre-lör.

Malwa
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475272 Jag är inte främmande för iden med torsdag fredag.
Sen är frågan om lördagsbesökarna kan komma någon annan dag.
Märkte ifjol med att de blev lägre tryck i entrén på lördagen

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

ananders  
#475278
Bax skrev:Är inte Borgeby under semesterperioden?
Nu har jag inte varit på några gallringsdagar, de första krockade med älgjakt och årets med en utlandsresa.
Som "amatör" skulle jag föredra fre-lör.


Borgeby brukar vara veckan efter midsommar.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Vardon  
#475288 Jag tror som kranman att man ska sluta lite tidigare sista dagen. Det är skillnad att komma iväg kl 16 kontra stänga då .

Jag gick med min mor fick även höra hur lite kvinnor som var där, trots att nästan hälften av skogsägarna är kvinnor.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475293 Tja, det är väl fortfarande så att det är männen som sköter skogen. Typ "det där får du ta med gubben".
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

halvproffs  
#475338 I generationer har skogen med tillhörande tungt arbete varit mannens göra och det ändras det inte på i en handvändning. Likaså nu på senare tid då vi fått olika maskiner till hjälp har nog vi män varit mest intresserade av tekniken.
Nu på senaste tiden då skördare och skotare finns då räcker det med telefon egentligen som skogsägare.
Så visst borde intresset vara lite större från kvinnor tycker jag.
Tog motorsågskörkortet för Ann Elisabet och hon var otroligt duktig må jag säga.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475342 Om jag hade åkt så hade min fru gärna hängt med. Det är kanske en ide att tänka på till nästa sammankomst. Om fler kan övertala sina sambon, fruar eller mammor så kan vi få ihop en tillräckligt stor grupp och då följer automatiskt fler med.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

alfha  
#475377 Lägger ni ut info om de olika gallringsrutorna/systemen som ni gjorde förra året för oss som inte kunde komma?

Vore trevligt med gallringsdagar i södra Sverige nästa gång,är inget Elmia nästa år.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

axwell  
#475385
alfha skrev:Vore trevligt med gallringsdagar i södra Sverige nästa gång


Vore trevligt med gallringsdagar i norra Sverige nästa gång.

Annars blir det ju 3 ggr i rad som det sker i södra Sverige !
Sveriges geografiska mitt ligger i Ånge kommun, ungefär i höjd med Sundsvall. :roll:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Bison  
#475395 Skulle vara trevligt å få se stora som små maskinerna i lite Contorta framöver!

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Göt  
#475396 Jag gick med min mor fick även höra hur lite kvinnor som var där, trots att nästan hälften av skogsägarna är kvinnor.[/quote]

Jag stod där i 1½ timme på fredagen och jag tyckte inte att det var dåligt med kvinnor kanske 10% i alla fall.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Hema  
#475837 Kanske läge att ta bort "bannern" för gallringsdagarna som fortsätter att dyka upp?

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Torbjörn Johnsen  
#475870
alfha skrev:Lägger ni ut info om de olika gallringsrutorna/systemen som ni gjorde förra året för oss som inte kunde komma?


Det finns lite längre upp i tråden inlagt av Fredrik: Fredrik Reuter - Gallringsdagarna 2017

   TS
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

alfha  
#475947 ok, tack. Jag missade detta inlägg

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Skäribo  
#475972 Tycker Gallringsdagar 2018 kunde anordnas Finland, det skulle va något. Skog finns så det räcker.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).