Sågtimmer

Sågtimmar

24 inlägg 13875 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågtimmar

Samuel zemariam  
#475752 Hej jag vill exportera sågtimmar till afrika. Finns det någon som kan hjälpa mig med det och vilka priser det är osv,

Hälsningar Samuel Z



   TS
Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475755 Finns det nån marknad där nere för timmer? När jag jobbade på sågverk exporterade vi en del sågat till egypten, kortlängder.
Annars kan du vända dej till www.business-sweden.se/Export/tjanster/ ... tablering/

Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475767 Varför vill du det om man får fråga? Tanken är god men första förutsättningen för att göra sånt är väl att själv veta hur det funkar.

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

Samuel zemariam  
#475773 Ja för de som ska ha timmerna vet ju exakt hur det ska vara har importerat från andra länder också. och jag har beställningarna men måste komma i kontakt med någon för att gå vidare

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475774 Hur många kbm har du fått beställning på?

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

Samuel zemariam  
#475780 96 buntar
480,816 cbm
8 containers

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Tosca  
#475782 Vilka längder och dimensioner?

Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475787 Vilken hamn ska du skeppa ifrån?, ring Maersk och fråga om pris på frakt.

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

Samuel zemariam  
#475788 Djibouti till Ethiopian

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Hugin  
#475789
Samuel zemariam skrev:Hej jag vill exportera sågtimmar till afrika. Finns det någon som kan hjälpa mig med det och vilka priser det är osv,

Hälsningar Samuel Z

Ser, att trots mycket bristande sakinformation, forumet hittills bemött uppslaget med skepsis. Behöver inte vara så, kanske en lite löst utkastad tråd, som innehåller möjligheter att bli något stort på sikt?
Samuel, ber dig precicera förutsättningarna, tänkt upplägg, geografiskt hämtområde, vilka delar du har kontroll över respektive precisering av vilka frågeställningar du behöver hjälp att klara ut och inte minst vilka sortiment (gran?, furu?, längder och dimensioner) det handlar om.
Klarlägg förutsättningarna, i din hittills löst sammansatta tråd, så kanske du, tillsammans med forumet, kan öppna för en affärside'.

Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475790 Fattar jag det rätt så är allt klart förutom själva transporten dit och tillvägagångssättet?

Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475791 Inte skepsis men ska man skicka utanför EU så är det ju andra förutsättningar, Speciellt om det är en kund man aldrig handlat med förut. Exportkredit kan ju vara bra etc. Tycker det ska bli spännade och se om det blir nån affär :-BD

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

Samuel zemariam  
#475794 Jag skulle gärna vilja prata med dig innan vi gör affären och ev komma dit ni är föratt säkra affären.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågtimmar

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475795 ??

Användarvisningsbild

Re: Sågtimmar

Samuel zemariam  
#475796 Jag måste veta vad det kostar? Först och främst

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).