Verkstan

Fe 35 förgasare

12 inlägg 6881 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fe 35 förgasare

Gamez312  
#475484 Tjena! Min fe35 traktor låter som ett gävla gevär när jag kör! Läst på andra forum att det är att den går snållt men jag vet inte vilken skruv på förgasaren jag ska skruva på för att ändra bensin intaget.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Fe 35 förgasare

tallen100  
#475492 Vet inte hur förgasaren ser ut, men det kan lika väl vara tändningen som är fel.

Avatar Fallback

Re: Fe 35 förgasare

Ferguson system  
#475493 Jeg vil tro at det sitter en zenith 28g forgasser på den.
Den er enkel å overhale og deler er billige.
Alle skruene kan i prinsipp justeres likt. 1 runde ut for lett arbeid, 1,5 runder ut for vanlig arbeid og 2 runder ut for tungt arbeid. Vil anbefale at du prøver med 1,5 eller 2.

Det er ganske vanlig at de smeller i potta når man drar av gassen etter at de har gått med mye/hard belastning. Det er veldig vanlig hvis man har rett eksospotte.

Användarvisningsbild

Re: Fe 35 förgasare

Gamez312  
#475495 Så jag ska skruva in alla skruvar helt och sen ut 1,1.5 eller 2 varv?
Kan lägga upp en bild på förgasaren när jag kommer hem!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fe 35 förgasare

Ferguson system  
#475496 Ja, det stemmer bra. Skru inn justeringsskruene, for så å skru de ut igjen. Prøv med 1,5 runde først. Hvis du synes at traktoren virker slapp ved hard belastning, så kan du prøve med 2 runder ut.

Användarvisningsbild

Re: Fe 35 förgasare

Gamez312  
#475502 Här e bilden på förgasarn!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fe 35 förgasare

Ferguson system  
#475504 Zenith 28g :-BD

Användarvisningsbild

Re: Fe 35 förgasare

Gamez312  
#475559 Så jag ska skruva på den ovanför bensin röret/slangen och den som är lite vinklad precis bredvid generatorn?
Och vad gör den lilla kranen på sidan längst ner? Tömmer man förgasaren med den? För när jag skruvar på den så rinner det ut bensin.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fe 35 förgasare

Ferguson system  
#475572
Gamez312 skrev:Så jag ska skruva på den ovanför bensin röret/slangen och den som är lite vinklad precis bredvid generatorn?
Och vad gör den lilla kranen på sidan längst ner? Tömmer man förgasaren med den? För när jag skruvar på den så rinner det ut bensin.


Ja, det er korrekt.
Du skal skru på justeringsskruen ovenfor bensinrøret og den som er vinklet mot dynamoen.
Krana er for å tømme forgasseren, men også for å drenere bensinslangene og filteret mellom klarglasset og forgasseren. Hvis ikke krana på klarglasset er stengt, så vil det renne helt til bensintanken er tom. Nå skal det sies at det vil ta lang tid, det renner ikke akkurat fort.

Användarvisningsbild

Re: Fe 35 förgasare

Gamez312  
#475586 Ska jag skruva på förgasaren när den är varm eller går det bra när den är kall?

   TS
Avatar Fallback

Re: Fe 35 förgasare

Ferguson system  
#475587 Du kan godt gjøre det når den er kald.

Användarvisningsbild

Re: Fe 35 förgasare

Gamez312  
#475594 Jag ställde in förgasaren med 1.5 varv ut på båda men han smäller som satan ändå!
Fast det verkar bara vara på hög växel han smäller inte låg?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).