Gallring

Gallringsdagarna 2017

600 inlägg 182923 visningar 48 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Torbjörn Johnsen  
#475137 Nu är det äntligen dags att räkna ihop besökarantalet på Gallringsdagarna 2017!
Senast redigerad av Torbjörn Johnsen ons 04 okt 2017, 07:54, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

k_h  
#475143
Torbjörn Johnsen skrev:Nu är det äntligen dags att räkna ihop besökarantalet på Gallringsdagarna 2017!
IMG_2811.JPG

Usch vilket jobb[emoji6]

(Tyvärr är jag inte med i bunten.)

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Tosca  
#475159 Lördagen var ju bättre pappersmässigt.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

sundelius  
#475167 Nå Torbjörn, nu måste du vara färdig :-W :-W

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475168 För dig som inte fått nog av det där sociala, vid sidan av maskiner och jämförelser. Här är ett liten film till.

blog/Uvskogen/16-till-19_b-7617.html

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

skogsjan695xl  
#475180
Uvskogen skrev:För dig som inte fått nog av det där sociala, vid sidan av maskiner och jämförelser. Här är ett liten film till.

blog/Uvskogen/16-till-19_b-7617.html


När jag trycker på länken kommer jag till ämnet virkestork.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475181
skogsjan695xl skrev:
Uvskogen skrev:För dig som inte fått nog av det där sociala, vid sidan av maskiner och jämförelser. Här är ett liten film till.

blog/Uvskogen/16-till-19_b-7617.html


När jag trycker på länken kommer jag till ämnet virkestork.

Händer bara i appen tyvärr....Nån bugg tydligen [emoji22]

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475189 Där hade man gärna suttit och snackat skit. Många trevliga skogsforumister har man träffat i sina dar.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JohannesG  
#475208 @Torbjörn Johnsen tveksam om det verkligen är så bra att lägga ut bilder på folks e-postadresser bara sådär. Åtminstone några går att tyda om man vill.

Någon aning om vart GD blir nästa år, om ni kör igen då? Men de gör ni väl, en sån här bra grej måste ju få fortsätta!

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Torbjörn Johnsen  
#475236 Så, nu är alla biljetter, lappar och streck räknade för Gallringsdagarna 2017 och så här ser det ut:

Fredag: 1562 besökare
Lördag: 834 besökare
Totalt: 2396 besökare (2269 besökare i Tidaholm 2016)

Vi planerar preliminärt att köra Gallringsdagarna nästa gång i september 2018 men ska dessförinnan göra en rejäl avstämning med företagen som har varit med om vad de tycker och hur vi kan förbättra arrangemanget för deras del. Vi ska också utvärdera om det är bättre att köra torsdag-fredag än fredag-lördag. Besökarfördelningen mellan dagarna var ungefär likadan i år som i fjol och det kanske skulle bli jämnare om vi kör torsdag-fredag? Synpunkter från er medlemmar mottages tacksamt!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475238 Jag misstänker att det är lite olika kategorier av folk som kommer på fredag respektive lördag. Är det många entreprenörer som kommer på fredagen, medan många mindre skogsägare kanske måste jobba på fredagen och kommer därför på lördagen?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475241
Niking skrev:Jag misstänker att det är lite olika kategorier av folk som kommer på fredag respektive lördag. Är det många entreprenörer som kommer på fredagen, medan många mindre skogsägare kanske måste jobba på fredagen och kommer därför på lördagen?
/Niklas

Jag tror lite så också. På fredagen kom det påtagligt ofta grupper av människor från samma företag. På lördagen mer ensamma eller familjer. Min subjektiva uppfattning alltså.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475245 Kan ju snegla lite på hur Borgeby gör, de kör alltid mitt i veckan och här massvis med besökare.

Visst att det är ju en helt annan kaliber på mässa och utförande men jag skulle nog också kanske gå mer mot torsdag-fredag istället för de som är intresserade de kommer om det så är en fredag eller torsdag.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475262 Borgeby är väl mest storbönder? De har ju ändå inga lediga dagar, så det kan kvitta. Vi andra månskensskogshuggare brukar jobba mitt i veckan... :)

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#475264
Mangan skrev:Borgeby är väl mest storbönder? De har ju ändå inga lediga dagar, så det kan kvitta. Vi andra månskensskogshuggare brukar jobba mitt i veckan... :)

Jag vill inte säga att det mest är för storbönder då det täcker alla typer av lantbrukare, stora som små. Sen förstår jag att folk jobbar i veckor som de flesta gör.

Dock så tycker jag själv att är det något intressant jag vill åka på som berör det man sysslar med så kan man unna sig två dagar ledigt.

Ber om ursäkt i förväg om jag trampar någon på tårna men detta är min åsikt, MEN jag förstår och respekterar hur ni andra tänker och känner.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).