Jakt och Fiske

Vilken fågel?

12 inlägg 6058 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vilken fågel?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474422 Orre eller tjäder eller dront? Ursäkta dåliga kvaliteten. :oops:



   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

hfab  
#474425 Tjädertupp

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474430 Aj fan. Får man problem med naturvården nu? Den sprang in i min förstagallring sen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

isteskog  
#474433 Säkert ett tjäderspel i närheten ..... restriktioner på ca 200 ha runt spelet är att vänta .... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Vilken fågel?

Bax  
#474436 Japp. Din förstagallring kommer i morgon klassas om till gammelskog och beläggas med besöksförbud [emoji1]

Fram med bössan.

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

bgl  
#474444 Glöm det mesta snacket om tjäder och gammelskog. Deras nya favoritskog är förstagallrad talldominerad skog med raka stickvägar som kan användas till start- och landningsbana! Jag har senare år sett detta fenomen i samband med förstagallring, på försommaren kom en tupp och landade mitt framför skotaren när den gick in efter skördaren för att lasta första lasset.Före gallringen var det så tätt att han inte hade haft en chans att flyga mellan träden. Man kan undra hur tuppen visste att det var nygallrat, skotaren låg bara 2 dar efter skördaren.

Användarvisningsbild

Re: Vilken fågel?

halvproffs  
#474452 Såvitt jag kommer ihåg så var en stor undersökning/forskning här i Hedesunda på 70-80 talet om tjäderns biotop vid ungskogar som visade på att den trivdes där. Så den är inte i behov av gammelskog.
Bästa spelet vi har är en liten myr med medelstora tallar runt.

Användarvisningsbild

Re: Vilken fågel?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474454 Hittade ett bo med sex kläckta ägg och två okläckta när jag inventerade gallringsdagarna! Får kolla imorgon om terri har körs ner de för de var i den ytan!

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#474456 Alla håller med om att det är en tjäder då?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken fågel?

Torbjörn Johnsen  
#474458
Tåndemåla skrev:Hittade ett bo med sex kläckta ägg och två okläckta när jag inventerade gallringsdagarna! Får kolla imorgon om terri har körs ner de för de var i den ytan!

Sssch!!

Användarvisningsbild

Re: Vilken fågel?

Fredrik Reuter  
#474459
Torbjörn Johnsen skrev:Sssch!!
äder!

Avatar Fallback

Re: Vilken fågel?

Blivande snickare  
#474535 =)) =))

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).