Motorsåg och handhållet

Köpa såg på nätet?

129 inlägg 35863 visningar 21 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473861 Det är inte märken, volym eller storlek som påverkar utan det det är nog annat.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

svampbob  
#473899 Själva inköpspriset är en så liten kostnad sett över sågens livslängd. Nog kan jag då och då fundera på att beställa på nätet men när det kommer till kritan så köper jag lokalt. Idag blev det en hva 555 Röjsåg.

Avatar Fallback
Hepo  
#473901
svampbob skrev:Själva inköpspriset är en så liten kostnad sett över sågens livslängd. Nog kan jag då och då fundera på att beställa på nätet men när det kommer till kritan så köper jag lokalt. Idag blev det en hva 555 Röjsåg.

hej skulle sågen vara ett måndags ex vilket vi så klart inte hoppas på men om och då är det bra ha en handlare bara åka dit.

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473903
svampbob skrev:Själva inköpspriset är en så liten kostnad sett över sågens livslängd. Nog kan jag då och då fundera på att beställa på nätet men när det kommer till kritan så köper jag lokalt. Idag blev det en hva 555 Röjsåg.

Hoppas du slipper förmånsbeskattning på den röjsågen...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

svampbob  
#473907
Niking skrev:
svampbob skrev:Själva inköpspriset är en så liten kostnad sett över sågens livslängd. Nog kan jag då och då fundera på att beställa på nätet men när det kommer till kritan så köper jag lokalt. Idag blev det en hva 555 Röjsåg.

Hoppas du slipper förmånsbeskattning på den röjsågen...
/Niklas


Svaret till Skatteverket blev skickat igår tror det var på 19 sidor. LRF satte sin främsta expert på fallet.

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473909
svampbob skrev:
Niking skrev:
svampbob skrev:Själva inköpspriset är en så liten kostnad sett över sågens livslängd. Nog kan jag då och då fundera på att beställa på nätet men när det kommer till kritan så köper jag lokalt. Idag blev det en hva 555 Röjsåg.

Hoppas du slipper förmånsbeskattning på den röjsågen...
/Niklas


Svaret till Skatteverket blev skickat igår tror det var på 19 sidor. LRF satte sin främsta expert på fallet.

Vi håller tummarna för dig!
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Köpa såg på nätet?

svampbob  
#473911 Det lär dröja innan det är klart LRF och skatteverket lär strida genom alla instanser. Det blir ett viktigt prejudikat.

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Elfving  
#474023
svampbob skrev:Det lär dröja innan det är klart LRF och skatteverket lär strida genom alla instanser. Det blir ett viktigt prejudikat.

Vad har jag missat?
Berätta mera!

Avatar Fallback

Re: Köpa såg på nätet?

Hema  
#474028
Elfving skrev:
svampbob skrev:Det lär dröja innan det är klart LRF och skatteverket lär strida genom alla instanser. Det blir ett viktigt prejudikat.

Vad har jag missat?
Berätta mera!

https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=129&t=30371

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).