Traktorn i skogen

Valtra xm 150.

46 inlägg 25658 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra xm 150.

d@nne  
#473191 Du ska vända dig till Lantmännen till att börja med, supporten i Malmö ska ha koll på Andersskördares produkter så dom löser det säkert. Dom har bla tittat på mitt bygge och dom hade flera andra dom jobbade med för att lära sig :-)

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

Fornebo  
#473265 Tack för alla tips, ska börja beta av dom eftersom. Men det kan nog ta en stund, håller på att sätta upp en ny panncentral, och det börjat ju konstigt nog bli kallt ute nu så tror den får bli prio ett.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

hayabusa 08  
#473718 Såg detta i flödet idag. Ett tips från JohannesG
Verkar som Johan Schultz försöker igen i mindre skala :-BD
Enligt texten så hjälper han gärna gamla kunder till anders skördare byggen

http://www.atl.nu/skog/maskinkraft-star ... -aggregat/

Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

Fornebo  
#473736 Det ska jag kolla upp :grin: gått igenom dom andra trådarna jag fått utan nån större framgång.
Rivit fram en del av kabelhärvorna dock, och enligt utsago från förra ägaren hade L-M maskin gått igenom elen innan han köpte den. Och ja,,, ska ta en bild i morgon bitti innan jag drar på arbetet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

Fornebo  
#473844
Fornebo skrev:Det ska jag kolla upp :grin: gått igenom dom andra trådarna jag fått utan nån större framgång.
Rivit fram en del av kabelhärvorna dock, och enligt utsago från förra ägaren hade L-M maskin gått igenom elen innan han köpte den. Och ja,,, ska ta en bild i morgon bitti innan jag drar på arbetet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

Fornebo  
#473845
IMG_2392.JPG

Ska i ärlighetens namn säga att jag inte vet vem som gjort kabelhärvan, men monteringssystemet "i hög på golvet" känns ju sådär [emoji849]

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra xm 150.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473851 Ingen plåt som täcket?
Över de är på 6x50 ett prylfack i plast

Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

Fornebo  
#473853 Jodå, det satt där men jag har aldrig varit mycket för montering på amerikanskt manér.
Dvs, så länge det inte syns så... :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra xm 150.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473857 Lite jobbigt att felsöka i om de inte är uppmärkt och ingår i elschema

Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

Fornebo  
#473875 Jo, jag gruvar mej lite för det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra xm 150.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473939 Kollat på lite större skärm än fånen, kabelgravar brukar man ha på industrier och inte i maskiner =))
Men de luktar skarvning av signaler mellan olika system traktor/kranstyrning

Avatar Fallback

Re: Valtra xm 150.

ponsse beaver  
#481569 Hej fick du ordning på den? vad har du för styrsystem till logmaxen? Har köpt en lika dan men inget skördar aggregat

Användarvisningsbild

Re: Valtra xm 150.

Fornebo  
#481597 Nej, har haft tidsbrist ett tag nu, satt upp en ny panncentral med fliseldning. Men tror att felet ligger i ican datorn. Just utgångarna till växling samt styrning är tydligen känsliga.
Sitter en motomit it till aggregatet, har dock inte provkört det än :sad:
Har du möjligtvis reda på vem som monterat/programmerat ican datorn som sitter i ?? Jag måste få tag i det företaget för att kunna få samma programvara i nya datorn.
Antar att Anders skördare lejt in den tjänsten??

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra xm 150.

ponsse beaver  
#481650 Hej tänk på att det sitter en brytare även i högväxeln med den i går det inte att köra bakåtvänt . och börja med o kolla säkringarna under iqan datorn den längst till höger på 3 amper gick på min då det slog ut styrning och fram o back i bakvänt läge, Kommer du inte in i iqanen alls?

Avatar Fallback

Re: Valtra xm 150.

ponsse beaver  
#481652
1511196183_valtra_1.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).