Socialt (mer om oss)

Dagens Video

946 inlägg 189233 visningar 62 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

stegmaster  
#471056 Hmmm, ja det var mysko, men tack för att du fiksadet det. :-bd
Forsöker med en vanlig bild från samma kamera.
Detta er .jpg så bordet ju funka.
Detta er tagit på ca 150m håll, i ca 19,30 på kvällen.
Ja det funkade åtminstone bra.



Forsöker med en annan fil från samma kamera. (av någon konstig anledning så har denna blivit .mp4, som den enda av dom videoer jag tatt med kameran), så får kolla om det går att justera detta. :o
En katt på ca 70m håll mitt i natten.
Har nu kollat, och det enda som går att välja av format på video er .avi eller .ilv, så hur jag lyckas få til en .mp4 begriper jag inget av. :shock:


Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

stegmaster  
#471058 Svarar mig själv, då jag hittade lösningen på detta problemet.
Jag får öppna min videoer(.avi filer) i " bilder" istället för " film och tv" (som jag brukar göra).
Där kan man trimma videoen eller bara göra en kopi, och denna kopi blir då en .mp4.
Vem sa att det skulle vara enkelt. :wink:
Här kommer samma video som Fredrik fiksadet, efter jag lagrade en kopi och fick den ut som en.mp4 fil.
Men nu er det slut, nu ska jag inte spämma denna tråden mer med detta trasselet. :d



Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

totte  
#471066 Häpnadsväckande kvalitet med tanke på avstånd och ljusförhållanden!

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Torbjörn Johnsen  
#471201 Mätdag i skogen GD17


   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Göt  
#471987 Till minne Av Hasse Alfredsson

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

JensSkoog  
#472024
Göt skrev:Till minne Av Hasse Alfredsson

Han var stor i Norge ochså.
Tråkigt att han är borta :cry: :cry:

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472538

Hörde ett bromstjut från en passerande bil och gick ut och kollade, mkt riktigt en älg i närheten.

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

stegmaster  
#472828 Här kommer en video til med lite mer av djurlivet rundt dörrarna här hemma, båda dag och natt.
Först er det grannes katt, sen en rådjurbock, och några rådjur, sen en bild av elgen. (missadet att ta video av den)
Alt er filmat med min övervakningskamera, senaste veckorna.
Avstandet varierer från ca 50-150m.
Trevlig kvällsyssla och sitta kolla "utelivet" med en datormus och en monitor. :d
Normalt er kameran riktad mot mina fordon och dieselpumpen, men av och til er roligt att kolla va som annars finns där ute i mörket. :grin:


Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472833 Väldigt trevlig film, särskilt på natten! Då blir det extra spännade.

Avatar Fallback

Re: Dagens Video

Tretoppen  
#473205 La ned en relativt stor furu i går. Litt sidelut, ganske mye baklut, men med doble kiler gikk den i bakken :-bd
Hadde opprinnelig tenkt å ta den med klatring/speedline, men etter at endel andre trær forran ble felt, ble det plass nok til å legge den rett i bakken.
Et par kubber ble lagt på bakken for å beskytte en avløpskum som jeg måtte legge treet over. Bak kameraet er det 1 meter til naboens hekk :ymparty:

Senast redigerad av Tretoppen tis 19 sep 2017, 15:03, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Dagens Video

axwell  
#473209
Tretoppen skrev:Länk till videon på YouTube:


"Videoklippet är en dubblett av ett klipp som lagts upp tidigare"

Så står det, får inte igång klippet.

Avatar Fallback

Re: Dagens Video

Tretoppen  
#473210
axwell skrev:"Videoklippet är en dubblett av ett klipp som lagts upp tidigare"

Så står det, får inte igång klippet.


Ja, jeg ser det. Har kontaktet Fredrik, håper han kan gi meg URL til den riktige videoen.

Avatar Fallback

Re: Dagens Video

Tretoppen  
#473216
axwell skrev:"Videoklippet är en dubblett av ett klipp som lagts upp tidigare"

Så står det, får inte igång klippet.


Har oppdatert posten med den rette videoen nå, takk til Fredrik!

Användarvisningsbild

Fällbock "PlantSaver 7000"

finnjonte  
#473397 Är riktigt nöjd över min uppfinning.Skonar granplantorna under.Ca 20 alar fällda ikväll utan skador på plantorna. :d

Användarvisningsbild

Re: Dagens Video

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#473864
stegmaster skrev:Här kommer en video til med lite mer av djurlivet rundt dörrarna här hemma, båda dag och natt.
Först er det grannes katt, sen en rådjurbock, och några rådjur, sen en bild av elgen. (missadet att ta video av den)
Alt er filmat med min övervakningskamera, senaste veckorna.
Avstandet varierer från ca 50-150m.
Trevlig kvällsyssla och sitta kolla "utelivet" med en datormus och en monitor. :d
Normalt er kameran riktad mot mina fordon och dieselpumpen, men av och til er roligt att kolla va som annars finns där ute i mörket. :grin:



Verkar vara en bra kamera du har hittat, vad är det för någon?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).