Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3584865 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#471709
har varit ute med det lokala virkesbolaget HAL i eftermiddag efter jobbet och tittat på en eventuell avverkning av G24, sammanlagt 4 markägare som skall hugga och alla får offra ett massa lass å klämma i en myr för överfart.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#471714 Stockmattor då? Är inte det ett alternativ, Kallkällene?

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

ananders  
#471744 Idag var melodikrysset enkelt. :ymparty:
Första gången man lyckades lösa det utan att googla. \:d/

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#471836 En bit på väg. :-bd


Hade gått fortare om köket varit tömt. Men men.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vardon  
#471845 Blir det SFO mästarskap i luffarschack nu ?

Men ser ut att bli snyggt
Senast redigerad av Vardon lör 09 sep 2017, 19:36, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#471846 Kan kanske ge dig en match på årets glöggfest. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#471853
isteskog skrev:Stockmattor då? Är inte det ett alternativ, Kallkällene?
ursäkta sent svar isteskog, stockmattor var även min idé, kör grävmaskin dagligen och använder det vid vissa jobb, 30 meter som vi ska bygga "kavelbro" som vi kallar det. Fördelen med det är ju att bron ligger ju kvar så vägen finns kvar.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#471855
var tillbaka till skogen idag och satte upp nya linje käppar och rensade fram stenarna under mossan, ett enligt mig viktigt göromål i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

ananders  
#471859
Kallkällene skrev:
isteskog skrev:Stockmattor då? Är inte det ett alternativ, Kallkällene?
ursäkta sent svar isteskog, stockmattor var även min idé, kör grävmaskin dagligen och använder det vid vissa jobb, 30 meter som vi ska bygga "kavelbro" som vi kallar det. Fördelen med det är ju att bron ligger ju kvar så vägen finns kvar.


Då kan man se det offrade virket som en investering.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#471860
ananders skrev:
Kallkällene skrev:
isteskog skrev:Stockmattor då? Är inte det ett alternativ, Kallkällene?
ursäkta sent svar isteskog, stockmattor var även min idé, kör grävmaskin dagligen och använder det vid vissa jobb, 30 meter som vi ska bygga "kavelbro" som vi kallar det. Fördelen med det är ju att bron ligger ju kvar så vägen finns kvar.


Då kan man se det offrade virket som en investering.
ja så tänker vi också, och virke som ligger i en blöt myr klarar sig länge,min gamle far gjorde en överfart på 80 talet ca 20 meter, där har vi lagt markduk och bärlager sen några år och det håller bra året om.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Tosca  
#471862 Det gäller väl bara att få ner virket under vattennivån så varar det väldigt länge ja.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Kallkällene  
#471865
Tosca skrev:Det gäller väl bara att få ner virket under vattennivån så varar det väldigt länge ja.
det ska ut lite drygt 1000 meter så nog ska dom komma under vattennivån alltid.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

TheJo  
#471973 När den gamla trädan är putsad är det bara att fortsätta med alla träd som växer i dikena runt om.
Blir ganska stor skillnad :-bd
Grannens linderödsgrisar är ganska nyfikna när man håller på och fixar.

Tittade även till en överfart som behöver lite översyn.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Sandström87  
#471976 Väldigt viktigt jobb du gör och fint blir det. Tänk om alla markägare höll efter sina ägor på detta vis då skulle värdet på landsbygdens hus stiga markant!

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

TheJo  
#472046
Sandström87 skrev:Väldigt viktigt jobb du gör och fint blir det. Tänk om alla markägare höll efter sina ägor på detta vis då skulle värdet på landsbygdens hus stiga markant!


Tackar så mycket ;)

Det är ju iofs det där med att hålla efter som inte riktigt har funkat här :roll:
Är nog 20 år sedan vi tog hö där senast.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).