fre 09 jan 2009, 00:53#47072
[quote="Mickev"]Anders Olsson: Ventilationen är av standardmodell som sitter på dom flesta hydraltankar oberoende modell. Minns ej märke men ser ut som en svamp ungefär där den suger in luften genom hål på "undersidan". Den bör det inte vara några problem med tycker jag då alla andra tankar har samma modell av luftning. Det finns ingen ventil som kan stänga den om det blir över eller undertryck. Det är bara öppet flöde.
Hur mycket olja det är i tanken är olika. När man fyller så fyller man nästan ända upp vilket gör att man ofta klarar ett par slanghaverier utan att tanken blir tom och man blir ståendes. När det är längst ner på glaset fyller man på.[/quot
hej igen! mickev, kan vara nog så värt att se över avluftningen på hydraultanken / och även filter , eftersom de flesta kranar har "tryckfiltren" monterade ..bläh blä nånstans direkt i anslutning till kranventilen , men det kan inte vara orsaken , .. för vi har aldrig , sedan är det så långsökt .... jag misstänker nog att vi är tillbaka på mina gammla spår här , med just allt som sitter mellan pumpen , kranventilen....du har ju GARANTERAT skutbord på vagna , kranhytt , .. så då hamnar vi nog i den felande länken där tror jag , .. kör du nu med samma kran som när första lådan rasade (vet jag att du inte gör ) men kopplades tryck /retur på den nyare kranen till de befintliga uttagen på bilen ,?? , och byter du släp med kollegorna ibland ? , ...och detta är en djungel
jag skulle vilja veta ....helst se detta
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "