Verkstan

Två bilar - ett varmgarage

23 inlägg 6559 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Två bilar - ett varmgarage

Chuck Norris  
#471510 Väldigt vad många kritiska röster mot varmgarage. Varmgarage är underbart att ha, ingen passning på motorvärmare och skrapa rutor. Enligt mig är man galen på riktigt om man har ett varmgarage och ändå ställer bilen utomhus.

Skaffa en hyfsat ny bil istället så försvinner rostproblemet.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Två bilar - ett varmgarage

tallen100  
#471513 Rostproblemet försvinner knappast, det tar bara lite längre tid innan det upptäcks under alla plastskydd :d

Avatar Fallback

Re: Två bilar - ett varmgarage

Chuck Norris  
#471514 Just det och då är bilen redan utbytt mot en ny :lol:

Avatar Fallback

Re: Två bilar - ett varmgarage

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#471517 Min 12 år gamla Subaru har inte rostat särskilt mycket, och den har stått i varmgarage hela tiden. Inte körts varje dag på vintern. Min landrover som stog ute rostade sönder däremot.

Det säger antagligen mer om bilarna än om varmgaraget, förstås. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Två bilar - ett varmgarage

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#471531 Carport är grejen, alltid klara rutor och man vet var bilen står. Prydligare på gården och inte särskilt dyr investering.
Varmgarage är till för människan så den inte fryser vid skruvning, inte för dagligt använda bilar.

Användarvisningsbild

Re: Två bilar - ett varmgarage

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#471533 En annan sak, Det är inte bara bilen som tar stryk i varmgaraget. Betonggolv mår inte heller nåt vidare efter många år av saltslask.

Magnus M

Avatar Fallback

Re: Två bilar - ett varmgarage

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#471537 Den bilen som kanske används en gång i veckan borde då passa i garaget? Känns dumt att inte ha någon bil där alls. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Två bilar - ett varmgarage

JohannesG  
#471546 ???

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar