MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II
JohannesG skrev:Att Weimer ändrar måtten i sin produktion verkade hopplöst eller i alla fall svårt. Men att köpta vissa delar och modifiera själv var inga problem. Om det inte gäller ändring av mått tror jag säkert Weimer kan ordna något. Dock önskar jag att Weimer i framtiden kunde bygga en riktigt ordentlig vagn också, typ en kraftigare 14-15tonare med skyddad ramstyrning m.m.
gnisten83 skrev:Lodat lite bland lite bland vagnarna och de skenar iväg endel beroende på hur stor jag "vill" ha.
Sen blir jag lite fundersam när en driven mohedavagn komplett med kran o pump 120/M500 från 2008 bara är 40' billigare än en helt ny 121 4wd utan kran o pump?
Sen Utnäs är visst lite rörigt, Utnäs industri som har namnet tillverkar inte skogsvagnar i vart fall än och de var inte dom som var på Elmia Wood utan dom hette Utnäs tekniska och dom hade lagt ner projektet enl en Hampus....
Och Rosenqvist har inte ringt tillbaka apropå 102HDn som ligger på blocket...
To be continued
gnisten83 skrev:De tror jag säkert bara de att jag är ju så udda att kranen sitter på traktorn och de ställer lite speciella krav på vagnen så kranen räcker vettigt
gnisten83 skrev:Du får ursäkta och jag hoppas dom har blivit bättre men jag har fått dåliga vibbar av dom efter köpt en gripskopa av dom för ca 10 år sen där jag fick vänta i mer än 3 månader på leverans och säljarn fick bara veta att de väntade på cylindrar....
Dessutom blev axlarna krokiga rätt snabbt så den höll inte att lasta ved med helt enkelt.
d@nne skrev:Jag blev positivt överraskad nu i sommar när vi började prata vagn med moheda. Har kranen på traktorn så frågade om man kunde slippa kranpallen och fick svaret att vi bygger den som du vill ha den. :-D så nu ska det bara skrivas papper så kommer det en 15tons moheda med ca 40cm kortare chassi. Den är även anpassad för ett dumperflak från metsjö så visst är dom flexibla och hjälper till det är allt jag kan säga.