Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3584950 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#467938 Det är en Fliegl 1002.Jag gjöt för ett par år sen plattan till min maskinhall det gick åt ca 56 m3, .vi var 4 st,2 blandade och 2 som tog emot betongen. kapacitet 4-5 m3 / tim .

http://www.etebra.nu/produkter/betongblandare.aspx

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

svampbob  
#467940 Körde en tank med röjsågen. Jag har kört kedjeröjaren hela sommaren men nu är den trasig så jag tog Mannfolks 555a men glömde selen [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]hittade en rem som jag hängde över axeln och nöjde mig med en tank.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

sundelius  
#467946 Det rullar på med vagnslidret

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Klazzon  
#467975 Bättrat på skjutdörr till logen. Roligt med grejer när man ser skillnaden! [emoji3]


Nu har alla dörrarna fått en omgång färg.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Klazzon  
#468082 Men lyckas inte få in en bild till i mitt gamla inlägg så det blev ett inlägg till... [emoji15]


Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Delsbo  
#468114
sundelius skrev:Det rullar på med vagnslidret
1502645714_20170813_185749.jpg
1502645719_20170813_185822.jpg

Det går verkligen framåt... Och en del grejer har fått flyttat in ser jag... Duuu får nog bygga ut lite till [GRINNING FACE WITH SMILING EYES].. Visst är det så, att har man utrymme så fyller man det oavsett hur stort det är..

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#468117 Gjorde lite trädgårdsservice idag, ett par förvuxna häckar skulle ner tre - fyra meter så kunden
når toppen när han ska köra saxen - något han inte har gjort på några år :surp:

Men det som var intressant, var den här granen.



Han hade provat dra den ner med rep, eftersom han ville ha upp roten med samma.



Kvistade ner den lite och drog med min Svero spakblock.



Fick den överände, och kvistade och kapade till ved, så får han skaffa bort roten själv :wink:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Niklas persson  
#468150 Klyver lite övergrovt!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#468175 En dag med olika uppgifter - inte märkligt att det känns i en gammal kropp :wink:



Först en granhäck som skulle ner lite. Fick göra stellning och använda teleskopsågen.





Senn en hemlock i en trädgård som skulle bort.



Till slut några tallar, typ grov, som skulle kapas till ved. Legat ett år :-o

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468447 Harvat grusytor. :smile:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468509 Skruvat upp 3.5 m långa spontade takbrädor, inte helt enkelt när man är ensam och saknar den där teleskoplyften som ligger kvar hemma. Men jag löste det med några enkla knep, som i och för sig gjorde att det tog längre tid.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

machonisti  
#468630 TROR NI DET ÄR ROLIGT???

Brunneländet var överfull igår, hade en enorm tur och fick tömning idag.

Inte nog med det. Röret mellan brunnarna gick sönder på nyårsafton. Fixade det provisoriskt.
Har just kommit upp ur brunnen och bytt ut det gamla mot det nya.

En titt på mina förehavanden på nyårsdagen. Försökte mig på plastsvetsning med amatörutrustning.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Jole  
#468842 Den nya minigrävaren har fått jobba lite. Gårdsplanen utökas. Marken här på gränsen mellan Småland och Blekinge innehåller ju mer sten än jord så den lille Volvon på 3,5 ton har en tungt liv framför sig men med lite finess och tålamod flyter det på bra. Lär nog få byta bussningar nåt år tidigare än planerat med den här takten. :???:

Lagret med matjord nästan borta.

Småland/Blekinge i ett nötskal.....




Det har även blivit lite väg jobb. Dålig avrinning på vägen har rättats till. Bara 5 år försenat. :ymparty:




Det går ju inte så fort, nybörjare som man är, men flytet i körningen börjar så sakteliga komma. Det blev ett par vändor men Alstorn för att få bort all jord. Suget efter en liten traktor växer... :-?

EDIT:
Jag har ett par frågor om grus och anläggning men ville inte belasta denna tråd med det. Den som känner sig hågad får gärna kolla in tråden Grusfrågor
Senast redigerad av Jole sön 20 aug 2017, 14:30, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#468878 Trevlig läsning och fina bilder, @Jole :-bd
Du skulle ju startat en blogg om en minigravares
vardag i den Småländsk-Blekingska stenrösen.
Kan ju inte annat än tänka på dom som grov och knogade
där för hand i gamla dar. Vilka hjältar :wink:

machonisti skrev:[b]TROR NI DET ÄR ROLIGT???
Har just kommit upp ur brunnen och bytt ut det gamla mot det nya.

Det där är inte roligt als, @machonisti, men nu har du gjort det, och det måste kännas bra. :-bd
När jag såg vad du har varit neri, kunne jag inte annat än tänka på "Jannees" sista på "Bästa historien"
jannee - bästa historien

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#468892 Tog fram häcksaxen och friserade lite på "alleen" utanför gärdesgården.
Sälg, lönn och björk som jag holler nere av tre skäl; vi får sol i trädgården, det är trevligt for folk och ungar när dom går där, och om jag inte holler träden nere, så kommer linjeröjarna och lägger allt ner utan att städa efter sig



Här har många sin trevliga promenad.



Blev ett bra lass på slepvagnen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).