Jakt och Fiske

Bockjakt 2017

29 inlägg 13431 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468254 Syntes inte till något på det regnblöta passet. Men när ja gick åkte hem såg jag ett rådjur bland slyet. På ett annat hygge. Var i alla fall inga iögonfallande horn. Som jag han se innan det sprang vidare.

Men närmast idag var jag när ett hondjur sprang över vägen på några meter. När jag åkte till jobbet. Men han trycka till bromsen så det kunde springa vidare. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468255 Regn regn regn...

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468260 Varit ute och sett 2 bockar men det blev en galt skjuten istället.
Kom från vetet och gick förbi mig på hygget.
IMG_2015.JPG

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Erre  
#468330 Ja det gick så bra det bara kunde gå. :-bd
Lillebror fick skjuta sitt första vilt ikväll.
En liten bock.
1502911428_dsc_2265.jpg

Kom ut i planteringen 3-4 minuter efter att jag slutade med första serien lock.

Kliver ut, vinklar, stannar och ger full bredsida i minst 5 sekunder.
Sen som lillebror sa efteråt, nu eller aldrig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

Flax12  
#468333
20170816_205746.jpg

Ja en två timmars väntan med två getter med var sitt kid och ett smaldjur som sällskap. När väl bocken dök upp mitt i sitt harem gick det fort. Där har jag lite att jobba med längre fram emot hösten.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

tyke  
#468348 Grattis alla skyttar. Hade också Diana med mig i kväll. Lyckades locka in denna skogsbock. En härlig jaktform att med lockpipa få in dom på 10-15 meter utan att dom märker av ens närvaro. Var extra kul då jag inte skjutet någon bock på 7 år på grund av allt för mycket lodjur på skogen.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Sorper  
#468351 Blev en bock ikväll efter att tillbringat hela morgonen i ösregn.
IMG_5112.JPG

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Kippen  
#468371 Jag hade sett en liten halt bock i förrgår, så jag tänkte den kanske man skulle försöka sig på.
När jag och dottern kom till passet i går kväll stod det redan ett smaldjur på åkern, men efter 10 min kom ett till smaldjur och bocke, men på alldeles för långt håll. Efter att ha försökt locka i 3 kvart så smet de in i skogen igen, fortsatt lock och de kom ut på samma ställe, men aldrig närmare ån 180 meter.
Efter lite övertalning från dottern, smög jag i skogskanten så fick jag skotthåll på honom och där blev han kvar.
Det var en överlycklig 10 åring som kom fram och gratulerade mig [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Det är ju kul att det händer något när de nya jägarna är med.
Mvh Kristian.

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Kippen  
#468372
Kippen skrev:Jag hade sett en liten halt bock i förrgår, så jag tänkte den kanske man skulle försöka sig på.
När jag och dottern kom till passet i går kväll stod det redan ett smaldjur på åkern, men efter 10 min kom ett till smaldjur och bocke, men på alldeles för långt håll. Efter att ha försökt locka i 3 kvart så smet de in i skogen igen, fortsatt lock och de kom ut på samma ställe, men aldrig närmare ån 180 meter.
Efter lite övertalning från dottern, smög jag i skogskanten så fick jag skotthåll på honom och där blev han kvar.
Det var en överlycklig 10 åring som kom fram och gratulerade mig [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Det är ju kul att det händer något när de nya jägarna är med.
Mvh Kristian.
DSC_0295.JPG

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468452 er da 6,5x55 dei dette for? sjølv har eg nett kjøpt meg ei brukt brno i 222 rem

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Kippen  
#468468
can skrev:er da 6,5x55 dei dette for? sjølv har eg nett kjøpt meg ei brukt brno i 222 rem

Nej. Jag använder 8x57 till allt.

Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

superking  
#468469 Lyckad premiärmorgon trots regnet. 40 minuter mellan skotten. Perfekt väder att smyga i [emoji1]
IMG_0063.JPG

Användarvisningsbild

Re: Bockjakt 2017

Erre  
#468519 Var lite märkligt horn på den 6 taggaren.
Aldrig sett att det böjt sig så.

Å gratulerar! :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Bockjakt 2017

superking  
#468523
Erre skrev:Var lite märkligt horn på den 6 taggaren.
Aldrig sett att det böjt sig så.

Å gratulerar! :-bd


Tack.
Jo det var en liten speciell trofe.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).