Skogsvagn (Huggarvagnar)

Palms skogsvagnar

11 inlägg 14814 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Palms skogsvagnar

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45174 Hej ! Vad har ni för erfarenheter av palms skogsvagnar? Vad brukar krångla? Ngt som är underdimensionerat? Tacksam för svar :D



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

Nolltax AB  
#45182 Sorry, hade jag ej. Erfarenhet alltså..

Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

New holland patu  
#45336 Har ingen erfarenhet men jag har tittat lite på Palms vagnar. Det är tunnare godstjocklek i centrumröret än dom flesta andra. Lite sämre slang dragning på kranen. Men priset på deras ekipage är ju väldigt lågt.

Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45467 Jo dom står rätt bra till i pris, men de vill ju till att dom håller med :wink:

   TS
Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

Paul  
#45595 Jag har haft min 11 tonnare i ca 2år, och jag är mycket nöjd, det jag har fixat på den är monteringen av ventilpaketet (orginal är det bara en bockad plåt att hänga över bakruteramen), så jag byggde en ram och en vinsch kran så jag slipper lyfta hela paketet (som jag upplever är större och tyngre än konkurrenternas), och så har jag byggt en låda mellan kran och grind för såg,dunk och liknande, Om du har några frågor, så fråga på ! (jag har 675 kranen).

Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46822 Men har du drivning då med? elr de kanske inte finns på dom mindre vagnarna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

Paul  
#46870 Nej! ingen drivning, det skulle säkert blivit dubbel så dyrt, Men jag har en 100hk same laser med 4wd, och ganska slät terräng där jag bor, så jag klarar mig ändå!

Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46875 Aha okej :smile: då går de ju an . va fick du pröjsa för den vagnen då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

Paul  
#46925 Jag tror jag gav runt 115.000kr (inte helt säker). med radiostyrd hydraul vinch, 6.65m kran och 2-spak (är nu mera standard,men då jag köpte var det tillval).
http://www.nordfarm.se finns en pdf katalog med priser, men jag tycker dom verkar dyra, Prova och ring till Sigges maskin, dom har inte världen bästa service, men dom har väldigt bra priser och han brukar även byta in det mesta.

[img]
100_0676.jpg
[/img]

Det var det enda kortet jag har på kärran för tillfället!

Avatar Fallback

Re: Palms skogsvagnar

John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47051 Okej de va ju inte så farligt :surp: ja en klasskompis jobbar där så har ju språkat lite me honom :wink: Men jag är ju inte "ansvarig" för inköp till gården då jag bara är 16 år :sad: Men e ju alltid kul och spekulera lite i va de finns för grejer och till vilket pris :smile: Och en dag så ska man ju köpa maskiner och då äre ju bra o ha lite koll :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Palms skogsvagnar

svampbob  
#836336
Paul skrev:Jag tror jag gav runt 115.000kr (inte helt säker). med radiostyrd hydraul vinch, 6.65m kran och 2-spak (är nu mera standard,men då jag köpte var det tillval).
http://www.nordfarm.se" onclick="window.open(this.href);return false; finns en pdf katalog med priser, men jag tycker dom verkar dyra, Prova och ring till Sigges maskin, dom har inte världen bästa service, men dom har väldigt bra priser och han brukar även byta in det mesta.

[img]
100_0676.jpg
[/img]

Det var det enda kortet jag har på kärran för tillfället!


Jag blev igår helt oväntat erbjuden en sådan vagn med skillnaden att det är 6-spak.
Bra pris och det jag skulle kunna använda den till är som transport mellan skogen och vedmaskinen istället för som nu med skotaren.
Vad kan ett fint ex vara värt?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).