Virkesmätning och Matrisfub

Ek som stängelstolp

5 inlägg 2845 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ek som stängelstolp

matz  
#46639 röjde bort ek som blev 97 kubik och fick 30300:- av mellanskog...vad säger ni om priset



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ek

halvproffs  
#46660 Röjde?? Med eller utan moms? Bara massaved? Eller var det timmer också? Fub eller m3to. :???: Drygt 300:-m3. Man får väl utgå från att Mellanskog inte har lurat dig. Har aldrig huggit en ek så jag kan ej svara. :roll:

Avatar Fallback

Re: Ek

matz  
#46707
halvproffs skrev:Röjde?? Med eller utan moms? Bara massaved? Eller var det timmer också? Fub eller m3to. :???: Drygt 300:-m3. Man får väl utgå från att Mellanskog inte har lurat dig. Har aldrig huggit en ek så jag kan ej svara. :roll:

m3to..inkl moms, det skulle gå till länstyrelsen som ska ha det till stängselstolpar

   TS
Avatar Fallback

Re: Ek

Jägmästarn  
#46755 Du måste beskriva vad du har huggit bättre för att vi skall kunna svara på din fråga.

Längder? Mindiameter? Kvalitet? Var det bara stockar till stängselstolpar? Om det bara är stolpvirket du menar tycker jag priset är väldigt lågt. Jag har hanterat priser på 700 kr/m3fub för ett sådant sortiment.

För att minska missuppfattningarna så är "röjning" utglesning av skog utan uttag av gagnvirke, allstå torde du ha gjort en gallring. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Ek

masterchief  
#46758 Jag högg motsvarande sortiment ifjol.
Det anbelangade ett värde av 350kr/fubben då.
Apterades i 3,60längder om jag inte minns fel.
Om det sedan gick till länstyrelsen det vet jag inte dock.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).