Socialt (mer om oss)

Fisketips området kring Rätan.

5 inlägg 4111 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fisketips området kring Rätan.

Palakangas  
#464103 I morgon åker vi till Rätan för vila och fiske. Har läst på om fisket där omkring men kanske någon av er har tips. Vi gillar fiske i strömmande vatten men jag går med kryckor så jag får hålla till på lite slätare stället.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fisketips området kring Rätan.

gonzzos  
#464104 Fisket i Ljungan brukar vara bra på båda sidor om rätanssjön prova även gäddorna i handsjön

Avatar Fallback

Re: Fisketips området kring Rätan.

Palakangas  
#464281
gonzzos skrev:Fisket i Ljungan brukar vara bra på båda sidor om rätanssjön prova även gäddorna i handsjön

Rätansbyns camping är trivsam. Fin stuga med utsikt över sjön.
Blir en tur till Nästelforsen i morgon.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fisketips området kring Rätan.

Bax  
#464283 Gäddorna i Handsjöbyn provade jag i fredags-lördags på 24-timmarstävlingen "Gäddraget", de var mycket ovilliga då.

Avatar Fallback

Re: Fisketips området kring Rätan.

Palakangas  
#464923 Vi provade Röjån på några sträckor som såg lovande ut på förhand. Men utan lokalkännedom är det svårt. Vi hittade slätbottnade snabba strömmar. Nästelströmmen och Sillret i Ljungan däremot gav resultat. Många fina harrar och dito öringar. Rökt och stekt fisk i fyra dagar. Efter sex veckor med gips och tvsoffa blev det bra träning att snubbla omkring med kryckor och fiskeutrustning.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).