Skogsmiljö och Trädlära

Mina samtal med fienden...

244 inlägg 61307 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mina samtal med fienden...

isteskog  
#464807 Kanske ett oanmält besök hos Sebastian Kirppu i Värmland för att kolla hans kåk vore ett förslag ...... :wink:

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#465089
isteskog skrev:Kanske ett oanmält besök hos Sebastian Kirppu i Värmland för att kolla hans kåk vore ett förslag ...... :wink:

Ja, ni skulle väl ändå träffas vid tillfälle...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

JörgenO  
#468023 Jag lånar den här tråden för att göra reklam för en debattartikel i Västerbottens Folkblad från Miljöpartiet.
Debattartikeln berättar för oss vad "vi" skall göra med "vår" skog med en attityd som att skogen egentligen tillhör Miljöpartiet (ev svenska folket).

http://www.folkbladet.nu/1899986/vi-mas ... for-skogen

Citat: "Skogen är en av de absolut viktigaste resurser vi har, inte minst för oss i norra Sverige. Skogen en källa till glädje såväl som en ovärderlig naturresurs.

Den ger oss virke, energi, svamp, bär och fantastiska naturupplevelser, en plats där alla åldrar kommer i kontakt med djur och natur. Skogen är en av grundpelarna i den biologiska och ekologiska livscykeln och mångfalden, därför är det av ytterst vikt att skogen brukas hållbart.
"

Avatar Fallback

Re: Mina samtal med fienden...

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468067 Kan man inte bara göra en VR-lösning så slipper stadsfolket krångla sig ut ur sina lägenheter när de ska besöka skogen? Tänker mig lite nytänkande och win-win.

Det är ju inte direkt några lämmeltåg i skogarna så länge inte kommunen gjort iordning ett fint elljusspår. De få jag träffat på i skogen under mina 20år som hobbyhuggare kan jag räkna på ena handen.

Skämt åsido så tror jag det finns plats för alla i skogen. Har dock lite svårt att se trovärdigheten i dessa förespråkare om denna "glädje" som skogen ger då de väljer att bosätta sig i en lägenhet mitt i stan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).