Traktorn i skogen

Liten traktor, köptankar

40 inlägg 19687 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Liten traktor, köptankar

Jole  
#463016 Granatkastaren är lika oumbärlig som motorsågen för den moderna skogshuggaren. Du får bygga ut motorsågslådan lite för att få med dig den till skogen men med en granatkastare kan du ta ner fastfällda träd på säkert avstånd och laddad med gummikulor är den ett utmärkt försvar mot vildsvin. Möjligheterna är oändliga! :D

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Liten traktor, köptankar

valtra mega  
#463028
gnisten83 skrev:Kan ha fel då den såldes typ 1990, eller blev de mer effekt i 64an eller har siffror blandats mellan bensin o dieselversion...
Finns väl ett fordsonforum som borde ha superkoll :D

http://konedata.net/traktorit/ford/fordson-major-1952/

Användarvisningsbild

Re: Liten traktor, köptankar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463050
Bild

https://www.blocket.se/jonkoping/New_Ho ... ca=1_8&w=3

Den skulle jag kolla på

Användarvisningsbild

Re: Liten traktor, köptankar

sundelius  
#463164 Den är ju inte blå @Slurfi :smile:

Användarvisningsbild

Re: Liten traktor, köptankar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463178
@sundelius skrev:Den är ju inte blå Slurfi :smile:

Gnid in det bara, men jag är ju öppen för allt väl?

Användarvisningsbild

Re: Liten traktor, köptankar

sundelius  
#463215 :-bd :d

Användarvisningsbild

Re: Liten traktor, köptankar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463306 Åkte för att provköra denna MF135 8vxl special. Säljaren vill ha, efter en del resonerande fram och tillbaka, 45 tkr för traktor med utrustningen jag skrev om. Lite högt tycker jag kanske då mitt behov av vagn och linkran är måttligt. Men den såg fin ut och finns på nära håll, har ett värde det med. Men hursomhelst när jag kom dit så möts jag av beskedet att det inte går att växla den då "kopplingen behöver nog justeras"! Men prova gärna, får du inte stopp på den så bli inte förskräckt, dra i stoppknappen". Hmmm, redan där började jag fundera på att åka hem direkt men man är ju artig av sig så vi kunde väl lyssna på den i varje fall. Nähä, den startade inte.

Lite trist att åka på en provkörning av en traktor till salu som inte säljaren provkört själv före. "Den har stått i två år". Jaha ja, men tur att jag hade när, hade jag åkt en timme eller mer hade jag nog blivit mer än irriterad.

Så sökandet får fortsätta i sakta mak efter den där perfekta lilla traktorn. Ingen brådska, för eller senare dyker den upp.

Avatar Fallback

Re: Liten traktor, köptankar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463365 Justeras =)) den har nog fastnat när den stått så de går kanske rycka loss men 45' för nåt som inte ens startar känns inte ok

Användarvisningsbild

Re: Liten traktor, köptankar

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#463370 Helt rätt, sök tills du hittar rätt.

Användarvisningsbild

Re: Liten traktor, köptankar

Lurebowen  
#463371 Volvo bm 430! i "princip"outslitlig! Mycket traktor för pengen :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).