Verkstan

Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

9 inlägg 3544 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

toftedal  
#459651 Söker bromsskiva enligt bild till en Sepson vinsch, 19-16. Någon som har någon liggande och kan undvara en eller flera? Svara i tråden eller per PM.




   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

hlb  
#459660 Snälla ni, svara kvickt, så att jag inte lovade för mycket i Elmia-montern om kapaciteten påSFO.

Användarvisningsbild

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

Fredrik Reuter  
#459662 Hehe, ja, jag känner samma, det var ju vi som satt och pratade om detta med toftedal. Vi får kraftsamla! Anders A hade ju också några direkta tips i montern, vi får hoppas vi kan samla ihop det här i tråden.

Avatar Fallback

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

Anders A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459790 Hej
Bil och industribromsar i Bromma tillverkar kundspecifika belägg och limmar dessa
inte säker om dom klarar dina mått men värt ett försök. http://www.bilbromsar.se
Skall även kolla lite gamla kanaler få se vad som döljer sig.
e.u. skall det vara samma belägg i flertalet Sepssonvinchar.

Avatar Fallback

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460027 Dum fråga kanske, men har du kollat med Sepson själva?
Dom verkar ju vara igång och välmående fortfarande: http://www.sepson.se

Vi hade för övrigt en sådan vinsch på en av traktorerna för många år sedan, men jag har för mig att den följde med till Stena metall efter att det gått sönder nåt i växellådan.

Avatar Fallback

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

Anders A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#460054 Hej
vad gäller SEPSON så hade dom inga belägg till en så gamla grejor!
Har lite trådar ute men inga träffar än dom flesta har gått samma öde tillmötes som i inlägget ovan.
Anders

Avatar Fallback

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

Blondin 750  
#460058 Bra tips där från Anders A! De kan ju garanterat fixa friktionsmaterialet och om själva skivan är paj så borde ju det vara enkelt att skära ut en sådan på en modern metallbearbetningsfirma.

Avatar Fallback

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

toftedal  
#460091 Tack till alla som brydde sig ,kommer nog på lösning att tillverka belägg av kasserad lamell till gammal VV bubbla som en vulkverkstad kan limma fast.,

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bromsskiva till Sepson vinsch 19-16

hlb  
#460143 Vad bra. Fredrik och jag kom undan med hjärtat i halsgropen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).