Skogsvagn (Huggarvagnar)

Mowi nya kranar och vagn

27 inlägg 17456 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

Wester  
#458372 Direkt från nya broschyren

FTG
Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

aggesund  
#458975 Elmia Wood 2017
Första tillverkade Mowi 1450 4wd med P50T :grin:

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

svampbob  
#459018
Wester skrev:Direkt från nya broschyren



Det är något skumt med broschyren. Jag var i torsdags först till Mowi och kollade och då var P30 den minsta kranen med utskjut. Sedan kommer jag till Vimek och dom hade en P25T på 610an så jag blev tvungen att fråga ifall det var något specialbygge som dom hade gjort. Fick till svar att dom hade fått den direkt från Mowi.

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#459057
JohannesG skrev:Parallellkran med utskjut! Änligen, hur svårt skulle det vara att fatta att folk ville ha det. Då kanske man kan överväga mowi vid framtida kranköp ändå. Hoppas verkligen att de inte snålat på räckvidd som de brukar.

Ny vagn. Hmm, första frågan blir väl: "Vad skiljer denna från Moheda m141-4wd?"

Vreten har ju det, eller haft

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

Robertberg  
#459683 När får du din nya vagn Aggesund? :wink:

Vad tror ni om idén att Mowi skulle löpa hela linan ut, fortsätta att ha väldigt cleana kranar och därmed ha slangarna inuti utskjutet?
Skulle det bli alldeles för dyrt och komplicerat?

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

aggesund  
#459686
Robertberg skrev:När får du din nya vagn Aggesund? :wink:

Vad tror ni om idén att Mowi skulle löpa hela linan ut, fortsätta att ha väldigt cleana kranar och därmed ha slangarna inuti utskjutet?
Skulle det bli alldeles för dyrt och komplicerat?


Fick den igår, provkört nu eftermiddag! :grin:

Vad jag hört angående slangar inne i utskjut så blev de nog rätt lurigt att få till hur slangarna ska ha plats att röra sig på! Nån som hade provat hade otroligt mycket slangbrott ! Men tror inte slangarna på P50in kommer störa mig speciellt mycket, lovar att återkomma med svar om ett år :grin:

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

aggesund  
#465642 Valtra 6850 & Mowi 1450 4wd med Mowi P50T !
:-bd

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

JohannesG  
#465662 Ser bra ut. Bara akta alla ledningar som hänger i luften, men så är det med alla Mowi-kranar.

Osäker på om vi fått någon fullfjädrad recension av vagn och kran än. :wink:

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

aggesund  
#465663
JohannesG skrev:Ser bra ut. Bara akta alla ledningar som hänger i luften, men så är det med alla Mowi-kranar.

Osäker på om vi fått någon fullfjädrad recension av vagn och kran än. :wink:


Har väll mer att göra med hur man placerar kranen än vilket märke det är? :wink: jag har iallafall inte uttalat mig än \:d/

Användarvisningsbild

Re: Mowi nya kranar och vagn

JohannesG  
#465664 Jo det är sant. Syftar mest på att en vanlig vikarm känns mer naturlig att lägga ner över lasset. Dock glider ledningarna ganska snällt över kranen, talar av erfarenhet.

Hur är närområdesegenskaperna på kranen? Tänker att utskjutet borde förbättra dessa.

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#465672
JohannesG skrev:Ser bra ut. Bara akta alla ledningar som hänger i luften, men så är det med alla Mowi-kranar. :wink:


Har plockat ett antal telefonledningar genom åren med vikbomskranar så mest hänger de på hur slangskydden ser ut och om teleskopets översände sticker upp över länkaget :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Mowi nya kranar och vagn

aggesund  
#477816 :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).