Skogsmässor

planka in på elmia wood

105 inlägg 33397 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

Andreas99  
#458930
ForestOps skrev:
Andreas99 skrev:
ForestOps skrev:skriver om mig själv och mina upplevelser och tankar.........

Svårt att få ihop det med trådarna du har startat eller skrivit i.
Pensionär som pluggar till sjuksköterska, som åker med sin husbil till Elmia över dagen från Jönköping, trots risken för punktering. Du kan ju inte byta hjul på en bil eftersom du inte vet vilket håll man ska dra åt när man lossar en mutter. Den skördaren du körde i fyra år är jag spekulant på.
Sen att fortsätta att tjata om att planka trots erbjudanden om grattis biljetter kan ju vara ett tecken på att du har tappat räkningen på ölen.


oj herregud vilken stalker du är.....

Hahaha absolut

Elmia
Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

Tosca  
#458935 Källkritisk kallas det visst, känner man att saker inte stämmer riktigt kan det vara en signal att verkligen granska uppgifternas ursprung.

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

filijox  
#458945 Ärligt talat @ForestOps, det verkar som det mesta du skriver har syftet att provocera och utmana. Jag har ingenting emot det om man utmanar kulturella beteenden som är degenerativa eller utvecklingshämmande. Där finns en plats för provokation. Hursomhelst så förespråkar du, som jag ser det, ett beteende där man skor sig på andras resurser genom stöld och bedrägeri vilket i sig är degenerativt och hämmande för vår utveckling mot att sinsemellan ta hand om varandra och det vi har här på jorden. Det beteendet har jag ingen respekt för, och förstår du inte varför så önskar jag att du blir bestulen på dina ägodelar och din frihet fram tills att du gör det.

Dessutom verkar du stolt över att du brutit mot lagen och samtidigt skrivit om det på ett offentligt forum, verkar inte som att du är den skarpaste kniven i lådan direkt. Du kan lätt, av forumets driftansvarig, identifieras medelst IP-adress och därefter anmälas för detta. Erkännandet finns ju redan där utan att du kan göra något åt det.

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

anersimyra  
#458950 Plankning är inget lagbrott i egentlig mening, det är snarast skrattretande löjeväckande, tänk er synen av en vuxen karl som smyger likt en tjuv om natten för att slippa ett inträde på en mässa.. =)) =)) =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#458953
filijox skrev:Ärligt talat ForestOps, det verkar som det mesta du skriver har syftet att provocera och utmana. Jag har ingenting emot det om man utmanar kulturella beteenden som är degenerativa eller utvecklingshämmande. Där finns en plats för provokation. Hursomhelst så förespråkar du, som jag ser det, ett beteende där man skor sig på andras resurser genom stöld och bedrägeri vilket i sig är degenerativt och hämmande för vår utveckling mot att sinsemellan ta hand om varandra och det vi har här på jorden. Det beteendet har jag ingen respekt för, och förstår du inte varför så önskar jag att du blir bestulen på dina ägodelar och din frihet fram tills att du gör det.

Dessutom verkar du stolt över att du brutit mot lagen och samtidigt skrivit om det på ett offentligt forum, verkar inte som att du är den skarpaste kniven i lådan direkt. Du kan lätt, av forumets driftansvarig, identifieras medelst IP-adress och därefter anmälas för detta. Erkännandet finns ju redan där utan att du kan göra något åt det.


nej det är inget lagbrott. och det är otroligt lätt att skriva vad som helst på ett forum? hur vet du att att någonting som är skrivet här ens är sant? jag kanske har skrivit denna tråden som en berättelse som är lika sann som the simpsons, enbart för underhållningsskull! vem vet? :grin: :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

filijox  
#458957 Brottsbalk (1962:700):

9 kap. Om bedrägeri och annan oredlighet

1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.

För bedrägeri döms också den som genom att lämna oriktig eller ofullständig uppgift, genom att ändra i program eller upptagning eller på annat sätt olovligen påverkar resultatet av en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande automatisk process, så att det innebär vinning för gärningsmannen och skada för någon annan. Lag (1986:123).

2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till skadans omfattning och övriga omständigheter vid brottet att anse som ringa, skall för bedrägligt beteende dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.

Begagnar sig någon av husrum, förtäring, transport, tillträde till föreställning eller annat dylikt, som tillhandahålles under förutsättning av kontant betalning, och gör han ej rätt för sig, dömes, vare sig han vilseleder någon eller ej, för bedrägligt beteende. Detta gäller dock icke, om gärningen avser värde, som ej är ringa, och om den i övrigt är sådan som sägs i 1 §. Lag (1976:1139).

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#458958 fortfarande inte olagligt att skriva om det det är nämligen yttrandefrihet!

   TS
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

filijox  
#458960 Okej, hehe.. men det första stycket i inlägg 458945 var det viktigaste, ingen intelligent reflektion hos dig kring det?

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

anersimyra  
#458962
filijox skrev:Brottsbalk (1962:700):

9 kap. Om bedrägeri och annan oredlighet

1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två år.

För bedrägeri döms också den som genom att lämna oriktig eller ofullständig uppgift, genom att ändra i program eller upptagning eller på annat sätt olovligen påverkar resultatet av en automatisk informationsbehandling eller någon annan liknande automatisk process, så att det innebär vinning för gärningsmannen och skada för någon annan. Lag (1986:123). Det var fan. Plankning trodde jag var liktydigt med felparkering.. :d

2 § Är brott som i 1 § sägs med hänsyn till skadans omfattning och övriga omständigheter vid brottet att anse som ringa, skall för bedrägligt beteende dömas till böter eller fängelse i högst sex månader.

Begagnar sig någon av husrum, förtäring, transport, tillträde till föreställning eller annat dylikt, som tillhandahålles under förutsättning av kontant betalning, och gör han ej rätt för sig, dömes, vare sig han vilseleder någon eller ej, för bedrägligt beteende. Detta gäller dock icke, om gärningen avser värde, som ej är ringa, och om den i övrigt är sådan som sägs i 1 §. Lag (1976:1139).

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#458963 provocera handlar ju i första hand om att betraktaren blir provocerad. en vegan kan ju bli jätte provocerad av att någon håller en köttbit framför ansiktet, samtidigt som det skulle göra en annan hungrig!

   TS
Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

jörgent  
#458969 hejsan alla andra än trådskaparen!
Tycker egentligen att moderatorn ska kast ut trådskaparen från detta forum!!
Syftet med detta forum är att vi ska kunna dela med oss av det som vi tycker är viktigt/trevligt.
Trådskaparen framhåller en moral av osolidarisk handlande som är alldeles motbjudande och som strider mot såväl kristen som muslimsk som värdslig moral!!! Om vi ska fungera tillsammans måste vi vara solidariska och således inte stjäla.
Att planka är girigt snålt och att stjäla och att undanhålla skatt är att stjäla från sina medmänniskor.
Att han kan tycka att det är ok obegripligt för människor med ett minimum av moralisk sinne och sannolikt påverkat av den myckenhet av öl som han konsumerar - om man ska tro en annan tråd han skapat...
Iofs kan jag misstänka att trådskaparen sitter och skrattar över de reaktioner som kommer och att detta egentligen bara är en lek...
Men:
- mina kära moderatorer: släng ut denna galningen som har en alldeles uppenbar personlighetsstörning
- övriga forummedlemmar. IGNORA idioten, sluta kommentera, frysa ut idioten

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#459012
jörgent skrev:hejsan alla andra än trådskaparen!
Tycker egentligen att moderatorn ska kast ut trådskaparen från detta forum!!
Syftet med detta forum är att vi ska kunna dela med oss av det som vi tycker är viktigt/trevligt.
Trådskaparen framhåller en moral av osolidarisk handlande som är alldeles motbjudande och som strider mot såväl kristen som muslimsk som värdslig moral!!! Om vi ska fungera tillsammans måste vi vara solidariska och således inte stjäla.
Att planka är girigt snålt och att stjäla och att undanhålla skatt är att stjäla från sina medmänniskor.
Att han kan tycka att det är ok obegripligt för människor med ett minimum av moralisk sinne och sannolikt påverkat av den myckenhet av öl som han konsumerar - om man ska tro en annan tråd han skapat...
Iofs kan jag misstänka att trådskaparen sitter och skrattar över de reaktioner som kommer och att detta egentligen bara är en lek...
Men:
- mina kära moderatorer: släng ut denna galningen som har en alldeles uppenbar personlighetsstörning
- övriga forummedlemmar. IGNORA idioten, sluta kommentera, frysa ut idioten


Är det vad du har lärt dig på livets håra skola? =)) :ymparty:

   TS
Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

tallen100  
#459013 Nu börjar det bli sandlådenivå från flera håll =)) , man kan tycka vad man vill om TS och det han skriver men han har startat den här tråden och sitter troligtvis och storskrattar åt er alla som gått i taket av det här.
Tycker det är underhållande läsning, men så tar inte jag det som står här på nått större allvar för det är så uppenbart att saker och ting inte hänger ihop. Så försök och tagga ner lite, han driver med er :d :grin:

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

kalhuggo  
#459014 Kasta ut de som kallar folk för idioter och galningar och ställer psykiska diagnoser också :lol:
PK-nissar, lite ironi mår ingen illa av.

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

Kse  
#459020 Elmia är över, diskutionen likaså.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).