Skotare

Cranab 7010

5 inlägg 3115 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Cranab 7010

escargot  
#45636 Hej, jag har en SM868-73 med "lealös"6,5m Ösakran. Polarn har en överbliven Cranab 7010 stående i ett hörn (status okänd). Den ser lite kabbigare ut, och den är definitivt längre med sina dubbla utskjut.
Vad är det för en kran?
Är det nån som tycker det är värt omaket att byta kranen på den gamla järnsängen?

//escargot



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Cranab 7010

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45855 får för mig att det kan bli problem om den inte får nog högt tryck i hydrauliken:???: vet inte men var bara en gissning. kanske blir att gå långsammare eftersom pumpen är anpassad för en mindre kran.
och så är det ju det där att pelaren som kran ska stå på skall hålla för en större kran, som ger betydligt mera brytningar i sidledd. men det är ju en bm maskin. och bm är ju riktig kvalitet så nog fan håller det 8) 8)

Avatar Fallback

Re: Cranab 7010

escargot  
#45887 Jo, det är nog riktigt att det kan bli lite tokigt, det är därför jag frågar panelen.Jag har funderat en del på det och jag tycker den ser gammal ut så den borde vara gjord på den tiden när trycken var lägre, dubbla lyftkolvar och så.
Satt dom inte "original" på kokkum850 kanske?
Jag kör med 165 bar i systemet. Pumpkapaciteten är hyfsad (beror naturligtvis på vad man jämför med), det är en sån där pump som sitter på sidan, inte en "direktdriven"rakt under kylaren.
Lättvickat blir det nog iaf....

En bekant mekkade dit en 363a från en ÖSA250 och det blev precis resultatet du nämnde, han fick lov att byta ut lyftkolven för att orka med, med följd att han inte får ha för bråttom...

// Jonny

   TS
Avatar Fallback

Re: Cranab 7010

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45907 ser inte ut som dom var original på 850.
hiab 670, alt cranab 5000, alt jonsered super jet 66. hämtat från elmia classics.
får hoppas att du få något mera svar då.

Avatar Fallback

Re: Cranab 7010

escargot  
#46037 Jag kollade av några andra maskiner på classics, bra ide' av dig. Satt visst original på efterföljaren till 850=85-32
160l/min och 190bar vill den visst ha. Jag tror den är för stor.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).