Traktorn i skogen

Insprutningspump fordson super major

21 inlägg 19129 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Insprutningspump fordson super major

Jim_90  
#457514 Är det än sånhär pump?

Pilen längs upp till höger står det "matningsmängd"

Men skulle inte röra det som funkar. Den börjar ju inte göra jobbet bättre precis annat än ryker mer och får högre tomgång.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Insprutningspump fordson super major

kungsis  
#457547
Jim_90 skrev:
Men skulle inte röra det som funkar. Den börjar ju inte göra jobbet bättre precis annat än ryker mer och får högre tomgång.


Men det var väl just det TS ville åstadkomma. Ungefär lika bra som när de annars drar en speciell ledning till slutet av avgasröret och eldar för att få
. Det är väl inte direkt för att få ökad effekt som de gör så 8)

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Insprutningspump fordson super major

Husqvarna1  
#458390
Jim_90 skrev:Är det än sånhär pump?

Pilen längs upp till höger står det "matningsmängd"

Men skulle inte röra det som funkar. Den börjar ju inte göra jobbet bättre precis annat än ryker mer och får högre tomgång.

Ja det är en sån pump den skruven har jag skruvat ut så mycket det går och inget händer

   TS
Avatar Fallback

Re: Insprutningspump fordson super major

Jim_90  
#458401 Du skall väl skruva inn denn.

När motorn är varm så brukar jag skruva in den så att tomgången höjs lite (ca10min) på dom jag har påställt förutom en 740 som jag tog bort tomgångsskruven och ställde tomgången med matning istället :lol: ladda 2kilo och gick göttt 8)

Användarvisningsbild

Re: Insprutningspump fordson super major

Husqvarna1  
#459948 Ska den in eller ut

   TS
Avatar Fallback

Re: Insprutningspump fordson super major

Jim_90  
#460886 In

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).