Skogsmässor

planka in på elmia wood

105 inlägg 33401 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458012
filijox skrev:
Slurfi skrev:Det lustiga i sammanhanget är att de som brukar förespråka plankning är vänstermänniskor! Först ska nån annan betala
sen ska de åka snålskjuts på de som arbetat ihop välfärden helt skamlöst.


Minns en punkarsnubbe jag snackade med en gång. Han hatade alla som betalade skatt, speciellt företagare, och tyckte samtidigt att det var revolutionärt att lyfta socialbidrag. Lika logiskt...

Låter som en ordinär vänsterväljare idag.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#458013
Slurfi skrev:Det lustiga i sammanhanget är att de som brukar förespråka plankning är vänstermänniskor! Först ska nån annan betala
sen ska de åka snålskjuts på de som arbetat ihop välfärden helt skamlöst.


vet i fan om det som kallas för välfärd egentligen är välfärd. skulle snarare kalla det för ett bidragssystem, där politiker stjäl pengar från arbetande människor för att de anser att vi inte klarar av att ta hand om oss själva. dvs sverige är en så kallad barnvakts stat. så som det stora barnet staten anser att jag är, kan jag ju omöjligt veta att det är fel att planka in på elmia wood! :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#458016
filijox skrev:
Slurfi skrev:Det lustiga i sammanhanget är att de som brukar förespråka plankning är vänstermänniskor! Först ska nån annan betala
sen ska de åka snålskjuts på de som arbetat ihop välfärden helt skamlöst.


Minns en punkarsnubbe jag snackade med en gång. Han hatade alla som betalade skatt, speciellt företagare, och tyckte samtidigt att det var revolutionärt att lyfta socialbidrag. Lika logiskt...


om man jämför med slaveri där 100% av vinsten går till ägaren av slavens arbete. så stjäl staten en stor summa av ett företags vinst, vilket gör att alla svenska företag till en viss procent är statens slavar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

Torbjörn Johnsen  
#458095 Här är "den rätta vägen":

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#458104
Torbjörn Johnsen skrev:Här är "den rätta vägen":


fin bild! ska bli kul när mässan kommer igång. men skulle snarare kalla den för den "dyra vägen" speciellt när det är i småland. (snåla smålänningar)

funderar på att ta ledningsgatan in på mässan. får se hur det går!

   TS
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

hlb  
#458106 Kalla oss gärna snåla, men vi snyltar aldrig på andra som jobbar.

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

hfab  
#458112 Trådstartaren vill inte betala inträde, inte betala skatt och skiter i att @hlb erbjudit sig att sponsra inträdet. Klarar vi oss inte bra utan dylika provokatörer på detta trevliga forum?

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ananders  
#458113
ForestOps skrev:som pensionär tycker jag att inträdet på elmia wood är alldeles för dyrt.

har ni några tips på hur man kan ta sig in på mässan utan att betala inträde? är ju massor med skog runt där- brukar hela området vara inhägnat eller finns det delar som inte är inhägnade? eller gäller det att hitta en obevakad del och ta sig igenom stängslet med bultsax och spade?

eller finns det något annat sätt att ta sig in med gratis biljett?


Pensionär, tror du ljuger.

ForestOps - äntligen dags att sluta jobba i skogen!

Eller vad är sanning?

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

Kallkällene  
#458115 Måste bara berätta om en i Arvika, ca 10 år äldre än mig, detta hände för ca 20 årsen, han är absolut inte snål men var vid tillfället rejält överförfriskad och fick för sig att han skulle planka in på folketspark men han tog fel å ramlade över stängslet till stadens reningsverk!! [emoji23]

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

rokon  
#458121
ananders skrev:
ForestOps skrev:som pensionär tycker jag att inträdet på elmia wood är alldeles för dyrt.

har ni några tips på hur man kan ta sig in på mässan utan att betala inträde? är ju massor med skog runt där- brukar hela området vara inhägnat eller finns det delar som inte är inhägnade? eller gäller det att hitta en obevakad del och ta sig igenom stängslet med bultsax och spade?

eller finns det något annat sätt att ta sig in med gratis biljett?


Pensionär, tror du ljuger.

ForestOps - äntligen dags att sluta jobba i skogen!

Eller vad är sanning?

Om man skall se sunt på saken så kan man bli pensionär tidigare än vad man anar, och det brukar inte innebära en guldkant på tillvaron. Jag tror det han säger är sant, men feltänkt.

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

Blivande snickare  
#458125
hfab skrev:Trådstartaren vill inte betala inträde, inte betala skatt och skiter i att @hlb erbjudit sig att sponsra inträdet. Klarar vi oss inte bra utan dylika provokatörer på detta trevliga forum?

Erbjöd biljetter två gånger också, utan respons :d :d

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ananders  
#458127
rokon skrev:
ananders skrev:
ForestOps skrev:som pensionär tycker jag att inträdet på elmia wood är alldeles för dyrt.

har ni några tips på hur man kan ta sig in på mässan utan att betala inträde? är ju massor med skog runt där- brukar hela området vara inhägnat eller finns det delar som inte är inhägnade? eller gäller det att hitta en obevakad del och ta sig igenom stängslet med bultsax och spade?

eller finns det något annat sätt att ta sig in med gratis biljett?


Pensionär, tror du ljuger.

ForestOps - äntligen dags att sluta jobba i skogen!

Eller vad är sanning?

Om man skall se sunt på saken så kan man bli pensionär tidigare än vad man anar, och det brukar inte innebära en guldkant på tillvaron. Jag tror det han säger är sant, men feltänkt.


Visst jag kan ha fel, och då får jag be om ursäkt till ForestOps, men då ska han inte vara så bitter på vårat skattesystem då han förmodligen erhåller sjukersättning från försäkringskassan. Och ja, jag vet att det inte är någon guldgruva då några i min närhet får just detta.

Och uppehåller man sjukersättning anser jag inte att man ska skriva följade då man lever av skattepengar.:

RE: PLANKA IN PÅ ELMIA WOOD #457830

ForestOps - sön 04 jun 2017, 12:24

och det kommer kosta dig 60% av din lön hela ditt liv. Skatt är stöld så enkelt är det!

RE: PLANKA IN PÅ ELMIA WOOD #458013

ForestOps - Igår, 17:28


vet i fan om det som kallas för välfärd egentligen är välfärd. skulle snarare kalla det för ett bidragssystem, där politiker stjäl pengar från arbetande människor för att de anser att vi inte klarar av att ta hand om oss själva. dvs sverige är en så kallad barnvakts stat. så som det stora barnet staten anser att jag är, kan jag ju omöjligt veta att det är fel att planka in på elmia wood! :-bd

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458129 Instämmer med hlb. Vi må vara snåla men vi stjäl inte! Vilket man gör om man plankar......

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

tallen100  
#458134 Säger det igen, intressant tråd :grin:

Det kan vara så att någon märkt att det är ganska lätt att ställa igång vissa här på forat, själv tar jag många diskussioner och inlägg med en nypa salt och ett leende på läpparna :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#458156 Att planka in på tillställningar och palla äpplen har väl samma tjusning. Visste dock inte att det förekommer även efter tonåren.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).