Skogsmässor

planka in på elmia wood

105 inlägg 33399 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

planka in på elmia wood

ForestOps  
#457462 som pensionär tycker jag att inträdet på elmia wood är alldeles för dyrt.

har ni några tips på hur man kan ta sig in på mässan utan att betala inträde? är ju massor med skog runt där- brukar hela området vara inhägnat eller finns det delar som inte är inhägnade? eller gäller det att hitta en obevakad del och ta sig igenom stängslet med bultsax och spade?

eller finns det något annat sätt att ta sig in med gratis biljett?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#457470 Nu är de väl lite sent men annars brukar de gå att få biljetter från vissa utställare, sparbanker etc

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#457481 har du nåt förslg på företag? :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

jannee  
#457501 Sågverk som du levererat timmer till brukar ha biljetter att erbjuda till bra (ibland gratis) pris.

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

Blivande snickare  
#457611
ForestOps skrev:som pensionär tycker jag att inträdet på elmia wood är alldeles för dyrt.

har ni några tips på hur man kan ta sig in på mässan utan att betala inträde? är ju massor med skog runt där- brukar hela området vara inhägnat eller finns det delar som inte är inhägnade? eller gäller det att hitta en obevakad del och ta sig igenom stängslet med bultsax och spade?

eller finns det något annat sätt att ta sig in med gratis biljett?

Jag har två över om du vill ha[emoji2]

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

rikard_e  
#457668 :-bd
1496441685_video-undefined-20e4fcdd00000578-996_636x358.jpg

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

tallen100  
#457669
rikard_e skrev::-bd
1496441685_video-undefined-20e4fcdd00000578-996_636x358.jpg

Den som plankar in på det viset behöver nog inte vara rädd för att bli brädad! :d :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

ForestOps  
#457715 mycket smidigare att klippa hål i stacketet isåfall. brukade jag göra när jag var yngre för att komma in påp musikfestivaler.

   TS
Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

filijox  
#457733 Måste säga att jag tycker det är lite provocerande när folk ska ha saker utan att ge något tillbaka. Precis som när man förväntas jobba gratis, samma sak. Det är ju inte så att hela mässan är uppbygd och driven utan någon ansträngning från alla inblandade drivande parter.

Priviligierad som pensionär? Nja, du har haft hela livet på dig att se till så du kan leva gott nu.

Tänkte hålla käft men klarade visst inte det...

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

Kse  
#457734 Ha ha, jag tyckte det var ett kul inlägg. :grin:
Kanske inte helt politiskt korrekt men ändå.

Självklart ska du betala inträde, det är inte gratis att arrangera mässor.

Men jag fick mig ett gott skratt iaf. :lol:

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

jannee  
#457735 Är inte alla pensionärer som har det så fett. De flesta som idag är pensionärer har varit med om att BYGGA upp Sverige och det överflöd (välstånd) som dessa pensionärer byggt upp är det som dagens unga och medelålders drar nytta av.
Om eller när någon har biljetter i övermått är det väl helt ok om han/hon delar med sig eller?
För övrigt måste det väl vara helt fritt att ställa frågan utan att någon ska behöva ta illa upp.
Tycker nog att filijox bör komma med en ursäkt.
För övrigt är det hur enkelt som helst att planka in på Elmia Wood om man nu verkligen det vill, men det var nog inte det alternativet som TS frågade om utan konsten att komma över någon/några gratisbiljetter.
För övrigt kan jag BJUDA personer som hjälpt mig i skogen och göra avdrag för dessa kostnader - både resa och inträde, vilket många gör.

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

filijox  
#457738 Lugn och fin jannee.

Jag har inte sagt något om att bjuda, det är väl klart att det är okej. Dock är ursprungsfrågan om hur man plankar in (betyder att gå in utan biljett). Och det var ju precis det som TS frågade om, har du läst topic på tråden? Jag har inget att ursäkta.

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

Blivande snickare  
#457741
ForestOps skrev:mycket smidigare att klippa hål i stacketet isåfall. brukade jag göra när jag var yngre för att komma in påp musikfestivaler.

Jag har fortfarande två biljetter om du vill ha.

Användarvisningsbild

Re: planka in på elmia wood

hlb  
#457747 Jag har hela tiden trott och sagt att SFO folk är alltid reko och hederliga, men tyvärr hade jag fel en gång. Hoppas att det är ett undantag. ForestOps jag sponsrar kostnaden för din biljett. Ge mig ett PM så fixar jag det.

Avatar Fallback

Re: planka in på elmia wood

jörgent  
#457748
jannee skrev:Är inte alla pensionärer som har det så fett. De flesta som idag är pensionärer har varit med om att BYGGA upp Sverige och det överflöd (välstånd) som dessa pensionärer byggt upp är det som dagens unga och medelålders drar nytta av.
Om eller när någon har biljetter i övermått är det väl helt ok om han/hon delar med sig eller?
För övrigt måste det väl vara helt fritt att ställa frågan utan att någon ska behöva ta illa upp.
Tycker nog att filijox bör komma med en ursäkt.
För övrigt är det hur enkelt som helst att planka in på Elmia Wood om man nu verkligen det vill, men det var nog inte det alternativet som TS frågade om utan konsten att komma över någon/några gratisbiljetter.
För övrigt kan jag BJUDA personer som hjälpt mig i skogen och göra avdrag för dessa kostnader - både resa och inträde, vilket många gör.

jag säger som jag sa till min svärfar då han klagade på pensionen: Om du inte hade jobbat svart i alla år hade du haft bättre pension...
int blidde han glad int, - men han klagade aldrig mer

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).