Socialt (mer om oss)

Vilken slangvagn rekommenderas?

21 inlägg 8549 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilken slangvagn rekommenderas?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393591
Vedmaskin skrev:http://orax.se/produkter/parkvard/68-slangvinda
Nu har jag inte koll på priset. Det får man maila till dom och kolla. Detta lär inte vara det billigaste alternativet. Det är ju inte för inte dom kallas för dyrax. :roll:

Men denna slanvinda plus kärra är väldigt bra. Man kan ha flera vindor till samma kärra. På vintern har jag en vinda med 3-fas kabel för värmetråget.

Kanske lite överkurs för dina behov Niking. Men bra grejor. :smile:


Slänger in en bild på vindan jag har på jobbet. :smile:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vilken slangvagn rekommenderas?

värmSkog  
#452906 @Niking Har du lust att mäta bredd, totalhöjd samt vilken höjd centrum på veven sitter i på ett ungefär?
Är du nöjd med vagnen i övrigt?

Användarvisningsbild

Re: Vilken slangvagn rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#452926 Bredd knappt 60 cm (vev-hjul)
Vevhöjd infästning ca 40 cm
Totalhöjd ca 105 cm (handtag).
Den har ännu inte används...
:oops:
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken slangvagn rekommenderas?

värmSkog  
#452932 Tack för hjälpen. Jag är nämligen riktigt trött på min leksaks slangvagn.

Användarvisningsbild

Re: Vilken slangvagn rekommenderas?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#452933 Jo, kvalitet brukar löna sig i längden...

Tänk dock på att angiven max slanglängd ofta är glädjesiffror, som gäller för perfekt upprullad slang. I verkligheten får man nog räkna med 70-80 % av angiven maxlängd, innan det börjar korva ihop sig.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken slangvagn rekommenderas?

Hema  
#452935 Samt har man lång slang, så bör man överväga gå upp i dimension. Jag har 75m standarddimension på en Gardena (metallversion) som står typad till 50. Det funkar dock att veva upp med lite översikt, men vattenpumpen får jobba hårdare alternativt får man lägre tryck.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).