Motorsåg och handhållet

Tändinställning?

6 inlägg 2558 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tändinställning?

Arnes Husqvarna  
#452397 Hej har en Husqvarna 240SG som inte vill starta har gnista på stift "hällt" i bensin i förbränningsrum, finns en liten tendens att de då vill baktända, tänkte att tändningen är fel någon som kan/vill ge tips :???:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tändinställning?

Bosse1  
#452444 Här var det fler som hade problem..

Få igång Husqvarna 240 SG

Användarvisningsbild

Re: Tändinställning?

Arnes Husqvarna  
#452485 Tack för upplysningen jag hittade inte den tråden tidigare, men de tips som kom upp där är utförda sedan tidigare därför tänkte jag på inställningen för tändning att den ex. tänder vid utblåsingen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tändinställning?

totte  
#452491 Ja nån inställning finns inte om det är en SG med elektronisk tändning. Det kan inträffa en hel del konstigt när man häller bensin direkt i cylindern. Prova istället att hälla på luftfiltret det brukar gå betydligt bättre.

Något som kan inträffa är att svänghjulet inte sitter ordentligt fast och har vridit sig på axeln. Tror dock inte det är nåt vanligt fel på de här sågarna. Vill den inte tända är det troligare att tändmodulen är kass. Det var mycket problem med tändsystemet på 240 SE o SG den första tiden.

Användarvisningsbild

Re: Tändinställning?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#452508 Många har två kilspår i svänghjulet. Ett som funkar ett som inte funkar...

Användarvisningsbild

Re: Tändinställning?

Arnes Husqvarna  
#452524 Stort tack för snabba svar

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).